چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ارشاد خبر داد؛

بازنگری در ۲۳۷ مورد معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ

علی اصغر کاراندیش

سینماپرس: معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ارشاد گفت: قرار شده است به زودی در جلسه‌ای با حضور وزارت ارشاد و سازمان امور مالیاتی در مورد ۲۳۷فعالیت فرهنگی معاف از مالیات بازنگری شود تا تکلیف مواردی که معاف از مالیات هستند، مشخص شود.

به گزارش سینماپرس، علی‌اصغر کاراندیش، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به موضوع معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ در پیش‌نویس قانون مالیات‌های مستقیم گفت: دیروز صبح در مجلس شورای اسلامی با آقای پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی، صحبت کوتاهی کردم و قرار شد جلسه‌ای بگذاریم تا این موضوع هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: با آقای پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در مجلس صحبت کردم و قرار شد که جلسه‌ای بگذاریم و به صورت مشترک این ۲۳۷ مورد فعالیت‌های معاف از مالیات را مجدداً بررسی کنیم.

کاراندیش تصریح کرد: وزارت ارشاد در همان زمانی که پیش‌نویس مذکور منتشر شد، به سرعت مخالفت خود را اعلام و به مسئولان مربوطه نامه‌نگاری کرد، اما متأسفانه تاکنون برای این نامه‌ها پاسخی نیامده است. ما حتی در نامه‌ای به وزیر اقتصاد و امور دارایی درخواست جلسه دادیم.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ارشاد گفت: دیروز با آقای پارسا درباره برخی ابهامات مطرح شده گفتگو کردیم و قرار شد در جلساتی به بازنگری موارد معاف از مالیات بخش فرهنگ در بند ل قانون ۱۳۹ مالیات‌های مستقیم بپردازیم.

برای نمونه ما در بحث حوزه فرهنگ و هنر یکسری فعالیت‌ها داریم که برخی از افراد از آن‌ها درآمدهای بالا دارند و برخی دیگر درآمدهای بسیار پایین. ما نمی‌توانیم به صرف یک نوع فعالیت همه را از معافیت بیرون بیاوریم.

وی گفت: وزارت ارشاد چند سال یکبار با سازمان مالیاتی جلساتی را برگزار می‌کند و به بازنگری این فعالیت‌های معاف می‌پردازد. از سال ۹۳ تاکنون این فعالیت‌ها بازنگری نشده است، اما باید توجه داشت که ما نمی‌توانیم به یکباره همه فعالیت‌ها را معاف یا حذف کنیم. بالاخره دلایل و توجیهاتی در این زمینه وجود داشته که این فعالیت‌ها به صورت قانونی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند. آیا این دلایل از میان رفته است که می‌خواهیم این فعالیت‌ها را از مالیات معاف کنیم؟ بنابراین گزارش موضوع معافیت مالیاتی هنرمندان اخیراً حساسیت‌های زیادی در جامعه ایجاد کرد و این سؤال مطرح شد که چرا برخی هنرمندان با درآمدهای میلیاردی از مالیاف معاف هستند در حالی که کارگران و کارمندان به دولت مالیات پرداخت می‌کنند. این سلسله‌مباحث مطالباتی ایجاد کرد که مقتضی است مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.