دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

ضرورت توجه به هنر و هنرمندان انقلاب/۶

منبتی: عناصر اصلی تمامی حوزه های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره فیلم فجر باید افرادی انقلابی و معتقد به حاکمیت باشند

محمدهادی منبتی*

سینماپرس: سیدهادی منبتی کارشناس فرهنگی و مدیرعامل اسبق موسسه تصویرشهر در خصوص ضرورت توجه به هنرمندان متعهد و انقلابی به جای میدان دادن به برخی هنرمندنماهای غرب زده و ناآگاه گفت: به عقیده بنده ما ۴۰ سال دیر به نتیجه رسیدیم که عناصر اصلی تمامی حوزه های فرهنگی و هنری باید افرادی انقلابی، حزب الهی و معتقد به حاکمیت باشند و امیدوارم کسانی که دل در گرو انقلاب و نظام اسلامی ندارند خود به خود از عرصه فرهنگی تصفیه شوند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه طی این سال ها جشنواره فیلم فجر فارق از موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی بوده و برخی افراد با حذف عناصر برجسته انقلابی، بچه مسلمان ها و دغدغه مندان و سینه سوختگان نظام و انقلاب اسلامی کار را به جایی رساندند که جشنواره فجر انقلاب جولانگاهی برای حضور افرادی شود که تنها به منافع شخصی شان می اندیشند و منافع حاکمیت برای آن ها خالی از هر اهمیتی است.

منبتی خاطرنشان کرد: سوأل بنده از مسئولان و متولیان حوزه فرهنگ و هنر به ویژه مسئولان سینمای کشور این است که چرا ما باید به کسانی که به عنوان هنرمند از بیت المال ارتزاق می کنند اما تنها به منافع شخصی شان می اندیشند اجازه جولان دادن در عرصه فرهنگی کشور را بدهیم؟ کسانی که تا منافع شخصی شان تأمین نشود حضور در جشنواره برایشان الزامی ندارد چرا باید برای ما حائز اهمیت باشند؟

این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: بی تردید در این وانفسا مشکل به صورت مستقیم از هنرمندان نیست؛ مشکل از سیاست گذاران و مدیران کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سایر مدیران و معاونان فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و... است که سیاست گذاری های اصولی برای چگونگی ورود افراد به عرصه هنر نکرده اند، اصولی تبیین نکرده اند که در ساختار جشنواره فیلم فجر انقلاب اصول اولیه و اساسی انقلابی رعایت شود و همین مسأله باعث شده تا قاعدتاً افرادی ورود پیدا کنند که دل در گرو نظام و انقلاب ندارند.

وی درخاتمه این گفتگو متذکر شد: ما باید مشکلات حوزه فرهنگی و هنری را به صورت ریشه ای حل کنیم و همگی دست در دست هم دهیم تا خود به خود عرصه برای حضور افرادی که دل در گرو نظام، ولایت و انقلاب ندارند تنگ شود و آن عناصر خود به خود تصفیه و مجبور به ترک حوزه فرهنگی و هنری کشور شوند و این عرصه به دست کسانی بیفتد که با جان و دل شان برای ارزش ها و آرمان های نظام و انقلاب تلاش می کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.