سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

مدیرعامل انتشارات روایت فتح خبر داد؛

«سلام حاج قاسم!» کتابی برای چهلم شهادت سردار سلیمانی

حاج قاسم سلیمانی

سینماپرس: مدیرعامل انتشارات روایت فتح با بیان اینکه از قدیم دو کار برای حاج قاسم شروع کرده بودیم که تألیف کتاب اول تمام شده و اصلاحات آن در حال انجام است، گفت: کتاب دوم مراحل تحقیقات را پشت سر گذاشته و تألیفش طی روزهای آتی آغاز می‌شود.

به گزارش سینماپرس، محسن دریالعل، مدیرعامل انتشارات روایت فتح در گفتگو با فارس درباره مذاکره و مشورت با نویسندگان همراه انتشارات، برای تهیه اثری درباره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: از قدیم دو کار برای حاج قاسم شروع کرده بودیم که تالیف کتاب اول تمام شده و اصلاحات آن در حال انجام است، اما کتاب دوم مراحل تحقیقات را پشت سر گذاشته و تالیفش طی روزهای آتی آغاز می‌شود. وی با بیان اینکه قرار بود کتاب‌ها از سوی حاج قاسم خوانده شود و بعد وارد مراحل چاپ شود، افزود: هر دوی این آثار مربوط به دوران دفاع مقدس حاج قاسم است که به نوعی روایت راویان را شامل می‌شود. قرار بود پس از اتمام، نظر حاج قاسم را داشته باشیم که متأسفانه این اتفاق رخ نداد. دریالعل با بیان اینکه احتمالاً کتاب نخست به مراسم چهلمین روز شهادت سپهبد سلیمانی برسد و عرضه شود، گفت: نام اولیه انتخاب شده «سلام حاج قاسم» بود، اما هنوز تصمیم نهایی برای عنوان اثر گرفته نشده است. نویسنده این اثر آقای مجید سان‌کهن است، اما کتاب دوم درباره کربلای۵ است که تحقیقات آن به پایان رسیده ولی بعید است به نمایشگاه کتاب برسد.


وی با تأکید بر مسابقه «قهرمان من» و آغاز پویشی جدید در این حوزه توضیح داد: با آغاز پویش از روزهای ابتدایی، آثار در حال وصول است و با همکاری اتحادیه اسلامی دانش‌آموزان کار با قوت پیش می‌رود و طی روزهای آتی تیزر تلویزیونی آن پخش خواهد شد. قرار است در نمایشگاه کتاب نامه دانش‌آموزان به حاج قاسم عرضه شود. مدیر انتشارات روایت فتح با اشاره به سختی کار در حوزه جبهه مقاومت توضیح داد: اتفاقات اخیر و مخصوصاً جنگ سوریه و عراق اتفاقات جدیدی است که برای نوشتن از آن، دسترسی به نیرو در این حوزه سخت است، اما رایزنی‌ها آغاز شده و قطعاً کار غیرکارشناسی و سریع و بدون تحقیق انجام نخواهیم داد. کار ضربتی به سوژه ضربه می‌زند و ما در فکر تولید آثار فاخر با منابع و اسناد هستیم. انتشارات روایت فتح فراخوان مسابقه «قهرمان من» را پیش از این با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، اعلام کرده بود. مسابقه نامه‌نگاری با موضوع «قهرمان من، حاج‌قاسم سلیمانی» ویژه دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.