دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱

کارگردان اثر توضیح داد؛

انیمیشن «پارسه‌گرد» اقتباسی از متون ادبی

انیمیشن پارسه گرد

سینماپرس: «پارسه‌گرد» به کارگردانی سیدمحمود صائمین، درباره‌ی یک سرباز ایران باستان است که تلاش می‌کند گنجینه تاریخی دوران خود را حفظ کند. این انیمیشن کوتاه در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می‌شود.

به گزارش سینماپرس، صائمین پیرامون ساخت انیمیشن «پارسه‌گرد» توضیح داد: منابع ادبیات باستان و شاهنامه همواره مورد علاقه من بوده‌اند و تا به حال ۱۴ داستان از شاهنامه فردوسی را به تصویر کشیده‌ام. «پارسه‌گرد» هم اقتباسی از متون ادبی است. هر چند سند تاریخی عینی ندارد اما در آن مراجعه‌هایی به تاریخ کرده‌ام.

وی افزود: برای هر فرد ایرانی حفظ و پاسداری از فرهنگ و هنر اهمیت دارد و این موضوع گاه حتی از جانش هم مهم‌تر می‌شود. به همین دلیل داستان یک سرباز ایران باستان را برای روایت این فیلم انتخاب کردم که تلاش می‌کند گنجینه‌ی تاریخی دوران خود را حفظ کند.

صائمین با بیان این که «پارسه‌گرد» به معنای نگهبان پارسه است، در خصوص مراحل تولید این انیمیشن گفت: طراحی شخصیت، فضاسازی و کانسپت‌های این انیمیشن انجام شده است. فیلمنامه و استوری‌ریل هم تمام شده و فیلم هم‌اکنون در مرحله انیمیت است.

گفتنی است که عوامل تولید انیمیشن هشت دقیقه‌ای «پارسه‌گرد» عبارتند از: کارگردان و تهیه‌کننده: سیدمحمود صائمین، طراحی کانسپت: مهدی پرستار، علی پورمرادی، موسیقی: کمال مدنی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.