دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

روی آنتن شبکه مستند؛

«به اضافه مستند» به روایت «قصه‌های همیشگی» می‌پردازد

به اضافه مستند

سینماپرس: مستند «قصه‌های همیشگی» در جدیدترین قسمت برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» رونمایی و بررسی خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «قصه‌های همیشگی» به کارگردانی بابک مجیدی از شبکه مستند پخش می شود.

«قصه‌های همیشگی» یک فیلم مستند اجتماعی و مطالبه‌گرایانه در مورد تالاب «استیل» در نزدیکی آستارا است که در معرض تخریب به منظور جاده‌سازی بود. این اتفاق در تابستان ۱۳۹۶ به صورت پنهانی در حال رخ دادن بود که عده‌ای از مردم و کشاورزان بومی متوجه ماجرا شده و واکنش نشان می‌دهند. مستند «قصه‌های همیشگی» با ارائه مستنداتی از اهمیت این تالاب در زندگی جانوری منطقه به ماجرای تخریب آن می‌پردازد.

تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا از مناطق گردشگری و مأمن جوجه‌آوری بیش از چهار هزار و ۵۰۰ قطعه پرنده و نخستین ایستگاه پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است.

این مستند نیمه بلند در دهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» نیز حضور داشت و موفق به دریافت لوح افتخار بهترین مستند در بخش «پایش و پالایش اجتماعی» شد. اولین اکران این فیلم مستند و رونمایی از آن در تلویزیون در برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» خواهد بود.

در این قسمت و پس از پخش مستند، این اثر نقد و بررسی شده و مساله تخریب زیستگاه‌های طبیعی برای ساخت جاده، ویلا و منزل به ویژه در مناطق شمالی کشورمان واکاوی می شود. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند می پردازند. این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» روز سه‌شنبه ۲۴ دی ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۵ دی ساعت ۹ و جمعه ۲۷ دی ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.