یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

ضرورت توجه به هنر و هنرمندان انقلاب/۱

نیرومند: مدیریت کلان فرهنگی در حق نیروهای باورمند به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی کوتاهی می کند/ امروز نیازمند عزمی راسخ هستیم

حسین نیرومند*

سینماپرس: محمدحسین نیرومند مدیرعامل پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در خصوص ضرورت توجه به هنرمندان متعهد و انقلابی به جای میدان دادن به برخی هنرمندنماهای غرب زده و ناآگاه گفت: متأسفانه مدت ها است مدیریت کلان فرهنگی در حق نیروهای باورمند به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی کوتاهی می کند؛ گویا خاطرات تلخ فتنه ۸۸ برای مدیران فرهنگی و هنری درس عبرت نشده است!

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کوتاهی برخی از این هنرمندان طی ۱۰ سال اخیر به خوبی ثابت شده است؛ این وظیفه مدیران فرهنگی است که رفتار و کردار این افراد را رصد کنند و به جای اینکه امکانات را در اختیار آن ها قرار دهند کمی فضا را برای نیروهای انقلابی و باورمند به ارزش های انقلاب باز بگذارند و درصدد تربیت نیروهای انسانی باشند که با باورمندی به انقلاب می خواهند وارد این عرصه شوند. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر هنرمندانی که برخلاف ارزش های انقلابی فعالیت می کنند باید مورد موأخذه قرار بگیرند تا ما زین پس شاهد این اتفاقات و جبهه گیری های ناگوار در عرصه فرهنگی و هنری نباشیم.

نیرومند با تأکید بر اینکه دیگر زمان آن رسیده که مدیران فرهنگی به خودشان بیایند و امکانات دولتی را در اختیار جریاناتی که دل شان با انقلاب اسلامی نیست، قرار ندهند اظهار داشت: ما در حال حاضر نیاز به آن داریم که نیروهای انقلابی جریان اصلی تمامی حوزه های فرهنگی و هنری بالاخص سینما را در دست خود بگیرند. این اتفاق باید از سطوح کلان تا سطوح پایین دست وجود داشته باشد تا خدای ناکرده حضور برخی افراد ناباور به انقلاب نتواند به ارزش های ملی و دینی ما ضربه بزند.

وی در همین راستا یادآور شد: این باعث شرمساری است که فردی دبیری یکی از جشنواره های فجر انقلاب اسلامی را می پذیرد و سپس در همسویی با برخی جریان های بیگانه می آید و از سمت دبیری خود استعفا می دهد و به نوعی موج سواری می کند. این بسیار بد است که فرد دیگری به عنوان دبیر می آید و با عجز و لابه از هنرمندان می خواهد که در جشنواره حضور داشته باشند. این اتفاق بسیار دردآور است که فلان شخص به عنوان داور جشنواره انقلاب انتخاب شده اما از آنجایی که باور به اصل انقلاب ندارد از داوری انصراف می دهد و...

نیرومند خاطرنشان کرد: اگر مدیران فرهنگی در طی این سال ها تا این میزان هوای غیرانقلابی ها را نداشتند ما امروز شاهد چنین اتفاقی در عرصه فرهنگی و هنری کشور نبودیم. ما امروز نیازمند آن هستیم که با عزمی راسخ جلوی تفکر حمایت از نیروهای غیرانقلابی در حوزه مدیریت فرهنگی کشور را بگیریم.

وی در پایان این گفتگو با بیان اینکه جشنواره های فجر انقلاب متعلق به یکایک مردم ایران اسلامی است تصریح کرد: جشنواره های فجر جشن های ملی تمامی ایرانیانی است که دل در گرو نظام و انقلاب اسلامی دارند و کسانی که به هر بهانه واهی می خواهند این جشنواره ها را تحریم کنند و همراه با ملت شریف ایران اسلامی در جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی حضور نداشته باشند نباید جایی در عرصه فرهنگی داشته باشند و باید به صورت قاطع با آن ها برخورد شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.