شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶

این هفته؛

«نسیم حیات» با موضوع «آب‌های پردازش شده» روی آنتن می رود

نسیم حیات

سینماپرس: ششمین قسمت از برنامه نسیم حیات با موضوع «آب های پردازش شده» به تهیه کنندگی امیرحسن خواجوی یکشنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، آب به عنوان یک ماده شیمیایی شفاف، بی‌مزه، بی بو و تقریبا بیرنگ است که جزء اصلی جریان‌های زمین، دریاچه‌ها و اقیانوس‌ ها و در کل باعث حیات تمام موجودات بر روی کره زمین است، همواره مورد توجه محققین و دانشمندان سراسر جهان بوده است.  

فرآیندهایی مثل یونیزاسیون و مغناطیسی کردن دو روش پردازش آب هستند که به نظم قرار گرفتن مولکولهای آب در کنار هم کمک می کنند و علاوه بر اصلاح ساختار مولکولی آب، قدرت حلالیت، میزان اکسیژن محلول و قدرت احیاکنندگی آب را بالا میرند؛ و به اصطلاح آب پردازش می شود.

اما آیا مصرف این آب ها به درمان بیماری ها کمک می کند؟ آیا می توان با آبیاری و تغییر روش کشت به کمک این علم انتظار محصولات پربار تر و بهتر را در کشاورزی و باغداری داشت؟ کشور ما چقدر در این علم پیشرفت کرده است؟
"نسیم حیات" در این قسمت سعی دارد به بررسی کاربرد آب پردازش شده در اصلاح کشاورزی و حتی بهبود عملکرد بدن انسان و همچنین فعالیت های انجام شده ی داخلی در این زمینه بپردازد.  

حامد کلانتری پژوهشگر مجموعه رسانه ای و مطالعات راهبردی حیات در حوزه بیوتکنولوژی و سیدرضا رضایی دریاکناری پزشک عمومی، متخصص و مدرس طب سنتی در ششمین قسمت از نسیم حیات میهمانان استودیو خواهند بود و به تشریح این علم و کاربرد و تحقیقات انجام شده در این زمینه در کشور ما خواهد پرداخت.  

نسیم حیات کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج است که هر هفته یکشنبه ها به تهیه کنندگی امیرحسن خواجوی و با اجرای اسماعیل باستانی از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه روی آنتن شبکه پنج سیما خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.