شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳

قانون مداری یا قانون گریزی؟!

حذف یک فیلم از جشنواره با نامه‌نگاری عجیب مدیرعامل خانه سینما

فیلم سینمایی سه کام حبس

سینماپرس: با حذف فیلم سینمایی «قاتل وحشی» به کارگردانی حمید نعمت الله از جشنواره فیلم فجر شائبه های بسیاری در خصوص این اتفاق پیش آمد؛ بر اساس برخی مستندات و شنیده ها اقدام عجیب مدیرعامل خانه سینما و نامه نگاری خارج عرف سازمانی اش باعث شده تا جدیدترین اثر نعمت الله حتی در جلسه آخر هیأت انتخاب به رأی گذاشته نشود!

به گزارش سینماپرس کنار گذاشته شدن فیلم سینمایی «قاتل وحشی» به کارگردانی حمید نعمت الله از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر موجی از انتقادات گسترده را با خود به همراه داشت.

گویا این مطلب که «قاتل وحشی» به دلیل مشکل مالکیتی از حضور در جشنواره بازمانده جای بحث دارد چرا که بر اساس برخی شواهد و شنیده ها مدیرعامل خانه سینما نامه ای با سربرگ خانه سینما به مهدی طباطبایی نژاد ارسال کرده و خواهان آن شده تا از هرگونه اقدامی راجع به فیلم خودداری شود!

این اتفاق در حالی است که شنیده شده شورای داوری و حل اختلاف خانه سینما پیش از این مشکل فیلم را حل کرده بودند و گویا اتفاقات پشت پرده، جای قانون را گرفته و باعث حذف این فیلم از جشنواره شده است.

لازم به ذکر است؛ دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد «خارج شدن فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمیدنعمت‌الله از بررسی هیات انتخاب بخش سودای سیمرغ این دوره جشنواره، به دلیل برخی مشکلات مالکیتی پیرامون این فیلم و براساس نظر معاونت نظارت و ارزشیابی و خانه سینما به عنوان مراجع ذیصلاح موضوع تهیه‌کنندگی و مالکیتی فیلم است.

بر این اساس، از آنجا که شرکت در جشنواره و نمایش فیلم از حقوق صاحبان فیلم است و باید توسط فرد واجدشرایط صورت گیرد و در خصوص این فیلم، اختلافات مالکیتی وجود دارد، دبیرخانه جشنواره باتوجه به لزوم رعایت قانون و احترام به حقوق صاحبان حق، تا حل مشکل فیلم از اعلام‌نظر درباره فیلم خودداری می‌کند.

دبیرخانه جشنواره فیلم فجر اعلام می‌کند که این آمادگی را دارد در صورت حل مشکل فیلم در زمان مقرر، و به لحاظ طی شدن سایر مراحل حضور و به احترام دست‌اندرکاران ساخت فیلم، با دعوت مجدد از هیأت‌انتخاب نسبت به اعلام‌نظر در خصوص شایستگی حضور فیلم و افزودن این فیلم به بخش مسابقه، اقدام کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.