جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

طی نامه‌ ای به «رابرت ردفورد» صورت گرفت؛

اعلام انصراف کارگردان ایرانی از حضور در جشنواره ساندنس آمریکا

مسعود بخشی

سینماپرس: مسعود بخشی کارگردان «یلدا» تنها اثر بلند ایرانی جشنواره ساندنس آمریکا، با ارسال متنی کوتاه انصراف خود را از حضور در نخستین نمایش جهانی فیلمش اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، پیش‌تر مرکز بین المللی هنرمندان آمریکا، شخص رابرت ردفورد و مدیران جشنواره ساندنس، با درخواست و ارسال ویزای هنرمند - که شامل قانون ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا نمی‌شود- از این کارگردان برای حضور در جشنواره و برنامه‌های مختلف آن دعوت کرده بودند.

در متن ارسالی مسعود بخشی که در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است:

«در این شرایط به جشنواره شما نمی‌آیم و کنار مردمی میمانم که سال‌هاست تحت تحریم، فشار، تبعیض، محرومیت و ممنوعیت تمام جنگ افروزان بیمار قرار دارند. لطفا سلام و احترام مرا به آقای رابرت ردفورد برسانید. او رییس جمهورتان را دیکتاتوری خواند که به ارزشهایی که آمریکا روزگاری بداشتنشان مغرور بود، می‌تازد. ایرانیها این نکته را درک می کنند، امیدوارم آمریکایی‌ها هم آنرا بفهمند. در زمانه تاریکی بسر میبریم و بیش از همیشه نیازمند نور فرهنگ هستیم. امید که جشنواره شما بتواند نوری در آن تاریکی روشن کند.»

جشنواره «ساندنس» مهمترین جشنواره سینمای مستقل در آمریکا، و در کنار کن و برلین از مهمترین جشنواره‌های سینمایی جهان است که از سوم تا سیزدهم بهمن در شهرهای ایالت یوتا آمریکا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.