چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

به کارگردانی بهزاد شیخ؛

«عقیل» به سردار شهید قاسم سلیمانی تقدیم شد

سردار قاسم سلیمانی*

سینماپرس: مستند «عقیل» به کارگردانی بهزاد شیخ به روح شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تقدیم شد.

به گزارش سینماپرس، مستند داستانی «عقیل» سه شنبه ۱۷ دی ماه ۹۸ در حالی روی پرده نقره‌ای رفت که با استقبال همراه بود. عوامل این اثر پیش از اکران، آن را به روح شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تقدیم کرده بودند.

«عقیل» به سردار شهید قاسم سلیمانی تقدیم شد/ ماجرای یک انگشتر

«عقیل» تلاشی برای نشان دادن گمگشته زمانه ما یعنی معنویت است. همه چیز از انگشتری شروع می‌شود که به نیت تقدیم به حرم امام حسین(ع) ساخته شده بود اما صاحب آن، یعنی پدر عقیل عمرش به دنیا نبود تا نذرش را ادا کند. عقیل با هزار و یک سوال در ذهنش، برای رساندن انگشتر پدر به حرم امام حسین(ع) وارد مسیر پیاده‌روی اربعین می‌شود و علیرغم نرسیدن به مقصد، به مقصود می‌رسد.

به اعتقاد عوامل این اثر، اگر مردان بزرگی از جمله شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بین ما نبودند، ایرانیان نمی‌توانستند واقعه‌ای همچون پیاده‌روی بزرگ اربعین را از نزدیک مشاهده کنند و یقینا ساخت این قبیل آثار نیز ممکن نبود. به همین منظور این اثر قبل از اکران عمومی به روح پرفتوح آن سرداران شهید تقدیم شد.

کارگردان این مستند داستانی عزم خود را بر آن داشته است تا ضمن جستجوی معنویت در روزگار کنونی، همدلی و هم‌زبانی را که نیاز امروز ملت‌های مسلمان است به عنوان یک ضرورت در اثر خود بگنجاند.

بخشی از مستند داستانی «عقیل» در کشور عراق تهیه شده بود و از این حیث می‌توان آن را یک اثر برون‌مرزی تلقی کرد که با همکاری تمامی اعضای مجموعه پیام‌رسان حکمت و اندیشه به انجام رسید.

در حال حاضر تعداد بسیاری از معاودین همچون «عقیل» در کنار ما زندگی می‌کنند. عقیل داستان ابومهدی المهندس هاست که بدون قید و بندهای جغرافیایی برای انسانیت و عزت، خود را وقف کردند.

در پایان اکران این مستند داستانی، عوامل این اثر آن را گامی برای آغاز تولیدات سینمایی و حضور در جشنواره فیلم فجر عنوان کردند که در حال فراهم‌سازی مقدمات آن هستند.

مستند داستانی «عقیل» به کارگردانی بهزاد شیخ، تهیه‌کنندگی امیرحسن خواجوی، تصویربرداری مجتبی حسن‌زاده و روایتگری عقیل بهرامی روز سه‌شنبه ۱۷ دی ماه، ساعت ۱۴ در سالن دوم سینما فلسطین در قالب دهمین جشنواره فیلم مردمی «عمار» در بخش بیداری اسلامی، اکران شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.