سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹

سیلی سخت هنرمندان به آمریکا؛

«ترامپیسم» سلاحی نرم برای انتقام‌گیری خون سردار دل‌ها

مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم

سینماپرس: دبیر مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» با اعلام زمان برپایی نمایشگاه این دوره در ابتدای هفته آینده، این مسابقه را سیلی سخت هنرمندان به آمریکا در حوزه جنگ نرم تلقی کرد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری دومین مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» امروز (سه‌شنبه ۱۷ دی) با حضور علی‌اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سیدمسعود شجاعی دبیر این مسابقه باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد.

جعفری در ابتدای مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی گفت: با روی کار آمدن ترامپ، نوع رفتار و تصمیم‌گیری‌هایش نشان داد که جهان با یک پدیده نامتعادل و انسان شرور مواجه شده است. بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ترامپ مبنی بر نشان‌دادن چهره واقعی آمریکا، تصمیم گرفتیم مسابقه کارتون و کاریکاتوری با محوریت این شخصیت منفور که رفتارهای نژادپرستانه و غیرانسانی دارد، راه‌اندازی کنیم.

رئیس مسابقه ترامپیسم گفت: همزمان با دوره دوم مسابقه، خشم جهانی نسبت به ترامپ بیشتر شد و اکنون که در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه هستیم، وحشیانه‌ترین اقدام او علیه ملت ایران را شاهد هستیم که همانا ترور سرار سلیمانی بود؛ سرداری که موجب امنیت و آرامش در دنیا بود.

وی بیان کرد: دور نخست مسابقه «ترامپیسم» در سال ۹۶ با حضور ۱۶۱۴ اثر از ۵۵۰ هنرمند از ۷۵ کشور برگزار شد که کتاب منتخب آثار هم چاپ شد. در این دوره با توجه به رو شدن شخصیت ترامپ، شاهد حضور بیشتر هنرمندان بودیم و از ۷۹ کشور جهان (۱۸۶۴ اثر از ۶۲۵ هنرمند) اثر دریافت کردیم.

* سیلی سخت «ترامپیسم» به آمریکا

در ادامه، شجاعی طباطبایی دبیر مسابقه ترامپیسم، با اشاره به شهادت سردار سلیمانی، این مسابقه را سلاحی نرم برای انتقام‌گیری خون سردار دل‌ها دانست و گفت: ان‌شاءالله با برپایی نمایشگاه «ترامپیسم»،  سیلی سخت به آمریکا را در حوزه جنگ نرم شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به حضور ۱۹۸ هنرمند ایرانی در دومین مسابقه «ترامپیسم» افزود: به دلیل پرتعداد بودن هنرمندان ایرانی، ۱۰ جایره ویژه یک میلیون تومانی  به همراه مدال جشنواره، به برگزیدگان داخلی مسابقه اهدا می‌شود.

شجاعی طباطبایی گفت: هنرمندانی از آمریکای لاتین، اروپا و منطقه خاورمیانه و خاور دور در مسابقه «ترامپیسم» شرکت کردند و بعد از ایران، بیشترین آثار را هنرمندان آرژانتین، کلمبیا، مکزیک، بلژیک، اسپانیا، هلند، فرانسه، اوکراین، یمن، عراق، اردن و سوریه داشتند.  

دبیر جشنواره ترامپیسم درباره زمان و مکان مراسم اختتامیه گفت: نمایشگاه آثار برگزیده، روز شنبه ۲۱ دی ماه در سالن خلیج فارس موزه انقلاب و دفاع مقدس افتتاح می‌شود و پس از آن در شهرهای مختلف بررپا خواهد شد. همچنین منتخبی از آثار در سایت ایران کارتون بارگذاری شده و تاکنون بیش از نیم میلیون بازدید داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.