سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

محسن علی‌اکبری؛

توجه بیشتر مدیران ارشد فرهنگی نظام نسبت به شخصیت فرهنگی «حاج قاسم»

محسن علی اکبری

سینماپرس: تهیه‌کننده «مریم مقدس» گفت: باید اجازه بدهیم که فیلم‌ها و سریال‌هایی که در سال‌های بعد ساخته می‌شود کمی از ابعاد زندگی این شهید را برای مردم ما بیان کند تا گستردگی این شخصیت برای مردم ما روشن شود. باید زمان بگذرد تا هنرمندانی بتوانند بخش اندکی از سلیمانی را بسازند.

به گزارش سینماپرس، «محسن علی‌اکبری» تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درباره شخصیت چند وجهی سردار سلیمانی گفت‌وگو کرد.

علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما در ابتدا در خصوص سردار سلیمانی بیان کرد: سردار سلیمانی قبل از اینکه شخصیت نظامی باشد، شخصیتی بسیار دلنشین، هنرمند، هنردوست و فرهنگی بود. برای همین در قلب‌های میلیون‌ها نفر آزادی‌خواه حتی بیرون از مرزهای ایران، در هند، پاکستان، سوریه و حتی آمریکا و کانادا مانده است. بنابراین وی شخصیتی نبود که ما تنها در وجوه نظامی ببینیم، قطعاً تأثیراتی که در دل‌ها گذاشته به خاطر انسانیت و محبتش به همه بود.

وی در ادامه بیان کرد: شهید سلیمانی در عراق و در مبارزه و جنگ با داعش به ایزدی‌ها و مسیحی‌ها نیز کمک و از آنان دفاع کرد. همین روحیه فرامذهبی و جناحی او باعث شد تا در عراق اینچنین تشییعی صورت بگیرد؛ تشییعی که در تاریخ عراق بی‌سابقه بوده است و شاید هیچ‌وقت چنین تشییعی برای هیچکدام از شخصیت‌ها صورت نگیرد.

علی‌اکبری درباره اهدای تندیس شهید سلیمانی در جشنواره فیلم فجر گفت: من با این تفکر که تا شخصیت مهمی شهید شد به سرعت برای او تندیس‌ جایزه درست کنیم به‌شدت مخالفم و رسماً اعلام می‌کنم که نه هنر و شخصیت بزرگ شهید سلیمانی را می‌توان به این زودی‌ها فهمید و نه هر هنرمندی می‌تواند زندگی و شخصیت والای او را به درستی بیان کند. برای همین به‌نظرم تصمیم عجولانه‌ای بود. ما باید اجازه بدهیم که این اتفاق با فیلم‌ها و سریال‌هایی که تا سال‌های بعد ساخته می‌شود کمی از ابعاد زندگی این شهید را برای مردم ما بیان کند تا گستردگی این شخصیت برای مردم ما روشن شود. باید زمان بگذرد تا هنرمندانی بتوانند بخش اندکی از سلیمانی را بسازند.

وی در پایان ضمن بیان تسلیت شهادت ایشان به هنرمندان ولایی اشاره کرد که مدیران ارشد فرهنگی نظام باید بیشتر نسبت به شخصیت فرهنگی حاج قاسم توجه کنند و از برکات او در حوزه‌های مختلف خصوصاً سینمایی استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.