شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸

حمید نیلی؛

برگزاری سوگواره خیابانی با موضوع مقاومت برای ادای دین به سردار شهید سلیمانی

حمید نیلی

سینماپرس: مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد: در پی شهادت سردار سلیمانی تصمیم داریم با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی سوگواره‌ای خیابانی در کل کشور برای ادای دین به این شهید بزرگوار برگزار کنیم.

به گزارش سینماپرس، «حمید نیلی»، مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و رئیس انجمن هنرهای نمایشی به فارس عنوان کرد:‌ شهادت سردار قاسم سلیمانی را به به همه ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم امیدوارم که ما همه بتوانیم رهرو راه ایشان باشیم.

وی در ادامه افزود: سردار سلیمانی به نظر من اسطوره ایران زمین بود، به نوعی این اسطوره در قلب همه انسان‌ها جا دارد و خواهد داشت.

نیلی در پاسخ به این سوال که هنرمندان چطور می‌توانند در برابر او ادای دین کنند، گفت: من تصور می‌کنم هر کسی به نوعی می‌تواند ادای دین کند، هنرمندان هم با هنر خود می‌توانند این کار را انجام دهند بهرحال امنیتی که الان ما شاهد آن هستیم را مدیون و مرهون این چنین آدم‌هایی چون سردار سلیمانی هستیم در صورتی که او و دیگران نبودند، چنین امنیتی هم وجودن داشت و ما دچار بحران می‌شدیم.

وی همچنین اظهار داشت: هنرمندان در این رابطه می‌توانند ادای دین به شهید بزرگوارمان داشته باشند. امیدوارم این هم یک پروسه احساسی یک هفته‌ای نباشد که جمع شود بلکه شاهد تولیداتی در این عرصه باشیم که در خورد شأن شهدا و کسانی که به این مرزو و بوم چون سردار سلیمانی جان فشانی کردند، باشیم.

نیلی در ادامه یادآور شد: به نظر من سردار سلیمانی با حیاتش امنیت را به کشور ارمغان آورد و با شهادتش هم مایه همدلی و یکپارچکی همه اقشار مردم شد.

وی درباره فعالیت‌هایی که در این راستا در برنامه دارند، گفت: طی صحبتی که با آقای شهرام کرمی و یاشار نادری داشتیم، قرار است ما سوگواره‌ای در این زمینه به طور خیابانی در کل کشور تا چهلم این شهید بزرگوار برگزار کنیم. من همینجا از همه هنرمندان تئاتر خیابانی که اعلام آمادگی کنند، دعوت می‌کنم که به برنامه ما بپیوندند.

نیلی اظهار داشت: به زودی قرار است عنوانی برای این سوگواره آماده کنیم و فراخوانش نیز منتشر می‌شود همچنین طوماری نیز به صورت سندی مکتوب در این رابطه درخواهیم آورد.

وی در پایان گفت: این اجرای خیابانی با موضوع مقاومت و به طور شخصی در زمینه سردار شهید قاسم سلیمانی خواهد بود که تلاش داریم تا چهلم این شهید بزرگوار این اتفاق بیافتد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.