سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

شاهمرادی زاده در گفتگو با سینماپرس:

سینما دغدغه ای برای تولید فیلم برای بزرگان انقلاب ندارد/ جشنواره فجر به جای شوآف رنگ و بوی انقلابی به این رویداد بدهد!

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: سینماگرانی که چشم به ویزا و پاسپورت آمریکایی دارند حرف های ابوموسی اشعری مانند نزنند؛ آن ها بدانند که مردم ایران اسلامی امروز بیش از هر زمانی داغدارند و خواهان انتقام سخت، قاطعانه و فوری از آمریکایی ها هستند.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» ضمن ابراز تسلیت به مقام معظم رهبری، خانواده سردار سپهد شهید قاسم سلیمانی و یکایک امت انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هنرمندان و سینماگران اگر آب نمی آورند حداقل کوزه را نشکنند! این روزها روز تشخیص سره از ناسره است! برخی سلبریتی ها که مردم هیچ وقت روی آن ها حسابی باز نکرده اند در این داغ و سوگ بزرگ بیش از این ما را حرص ندهند و اظهارفضل نکنند! پس به جای اینکه منافقانه مردم را از درگیری با آمریکایی ها بترسانند سکوت کنند در غیر این صورت مردم ولایی و متعهد مجبورند با آن ها برخوردی جدی، تلخ و زننده داشته باشند.

وی با بیان اینکه اینک زمان حرف های اصلاح طلبانه نیست خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی امروز بیش از هر زمانی از اصلاحات و هنرمندانی که چشم به غربی ها دوخته اند انتقاد دارند و اگر برخی افراد درصدد باشند تا مانعی برای جلوگیری از انتقام سخت ایران باشند، مردم با آن ها به ستیز برخواهند خواست.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو تولید فیلم هایی در رابطه با ابعاد مختلف زندگی سردار سلیمانی را جزو ضروری ترین مسائل در سینمای کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: پرداختن به زندگی شهدای سرافراز ایران اسلامی همیشه نیاز است اما همیشه هم مسئولان برای پرداختن به زندگی این بزرگان در سینما کوتاهی کرده اند؛ به عنوان مثال ما در سینما برای بسیاری سرداران از جمله سردار شوشتری کوتاهی کرده ایم.

شاهمرادی زاده متذکر شد: گویا مردی در سینمای ایران وجود ندارد که اهتمام و دغدغه جدی برای تزریق بودجه و تولید فیلم هایی متناسب با بزرگان انقلاب و ایران اسلامی داشته باشد و این مایه بسی تأسف است.

وی در پاسخ به این سوأل که نظر شما در رابطه با اهدای تندیس سردار سلیمانی در جشنواره فیلم فجر پیش رو چیست اظهار داشت: اهدای این تندیس وجهه ای دوپهلو دارد؛ جشنواره فجر به جای شوآف رنگ و بوی انقلابی به این رویداد بدهد! این کار جز نان به نرخ روز خوردن چه معنایی می تواند داشته باشد؟ آقایان به جای این کارها بیایند سر و شکل جشنواره و سینماگران شان را جوری درست کنند که اگر بنده خواستم دست سردار قاآنی را بگیرم و به سینمای رسانه ها بیاورم از ریخت و قیافه بازیگران و زن ها خجالت نکشند!

این کارگردان سینما در پایان این گفتگو تأکید کرد: ظواهر فایده ای ندارد و همیشه باید باطن هر مسأله ای درست باشد. سوأل بنده از سیاست گذاران سینمایی این است که شما چرا تا زمان زنده بودن سردار سلیمانی به فکر او نبودید و فیلمی راجع به وی نساختید؟ سردار ۸ سال در سوریه بود اگر شما فقط سالی یک فیلم از ایشان ساخته بودید ما ۸ فیلم ارزنده سینمایی از سردار سلیمانی داشتیم؛ شما چطور بعد از مرگ مردان بزرگ و انقلابی یاد آن ها می افتید؟ این کارها درست نیست!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.