شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

جواد شمقدری در گفتگو با سینماپرس:

فرهنگ مقاومت دچار غربت و غفلت شده/ فقدان حاج قاسم دردناک است ولی مسیر او پرتوان تر از گذشته ادامه خواهد یافت/ سریال ضدآمریکایی «نفوذ» در آستانه تعطیلی مجدد

جواد شمقدری*

سینماپرس: جواد شمقدری گفت: درست است که از دست دادن سردار رشیدی مانند حاج قاسم سلیمانی برای ما فقدانی دردناک است اما دشمن باید بداند که خون شهدا مسیر انقلاب را با رونق و شور و حال بیشتر گسترش می دهد. شمقدری عنوان کرد: در عرصه‌های فرهنگی روندی شکل یافته تا آثار ضدآمریکایی تولید نشوند!

این کارگردان مطرح سینما و تلویزیون کشور در گفتگو با خبرنگار سینماپرس ضمن ابراز تسلیت به امت ایران اسلامی افزود: ما امروز شاهد فقدان سردار بزرگی هستیم که سال های متمادی در مقابل استکبار جهانی ایستاد و برنامه های شوم آن ها را در سطح منطقه خنثی کرد. سردار سلیمانی نه تنها در ایران اسلامی که در تمامی کشورهای اسلامی منطقه محافظ امت واحده اسلامی بود و همواره در طول دوران حیاتش علیه طرح های شوم و بیدادگری های مستکبران ایستادگی می کرد.وی ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی درصدد انتقام بودند و فکر می کردند با این حرکت رذیلانه شان جبهه مقاومت اسلامی از پا خواهد ایستاد در صورتی که کور خوانده اند و قطعا این جبهه بسیار پویاتر از گذشته ادامه پیدا می کند؛ معرفی سریع جانشین سردار سلیمانی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز یکی از نشانه های حرکت پویای این جبهه است.

شمقدری خاطرنشان کرد: درست است که از دست دادن سردار رشیدی مانند حاج قاسم سلیمانی برای ما فقدانی دردناک است اما دشمن باید بداند که خون شهدا مسیر ما را با رونق و شور و حال بیشتر گسترش می دهد. جریان جبهه مقاومت در منطقه به فضل الهی بسیار پرتوان تر از گذشته ادامه پیدا خواهد کرد و دشمنان از کرده خود پشیمان خواهند گشت.

این سینماگر با بیان اینکه اینک وظیفه یکایک هنرمندان و سینماگران است که ابعاد مختلف شخصیتی سردار سلیمانی را بیش از پیش به آیندگان بشناسانند اظهار داشت: این باید برای مردم روشن شود که سردار سلیمانی به دنبال چه بود و شهادت وی به چه دلیل اتفاق افتاد. هنرمندان وظیفه دارند راه سردار سلیمانی را تبیین کنند و به زندگی ایشان بپردازند و قطعا مدیران سینمایی نیز باید از هنرمندان در راستای تولید چنین آثاری حمایت ویژه داشته باشند. متأسفانه جایگاه اسطوره های ملی مانند سردار سلیمانی در سینمای ما کمرنگ است؛ این در حالی است که ما به عنوان هنرمند و فیلمساز باید در پی آن باشیم که در تولید آثار فرهنگی و هنری به این اسطوره ها بپردازیم.

کارگردان فیلم سینمایی «توفان شن» تصریح کرد: متأسفانه ما امروز شاهد فقدان قصه های ارزشمند در سینمای مقاومت هستیم و اصولا فرهنگ مقاومت دچار غربت و غفلت شده است. این مایه تأسف است که جایگاه رشادت ها و دلاوری های شهدا و مدافعان حرم و... در فیلم ها و قصه ها کمرنگ است. این وظیفه هنرمندان است که با تولید آثار فرهنگی و هنری ارزشمند چهره دشمنان خبیثی چون آمریکای جنایتکار را به مردم جهان بشناسانند. ما اگر می خواهیم تعهد خود را نشان بدهیم باید در این راستا تلاش مفرطی داشته باشیم.

شمقدری در زمینه بی توجهی به فرهنگ مقاومت در سینما متذکر شد: ضعف در سازمان سینمایی و مدیریت های فرهنگی مشهود است. باید توجه ویژه‌ای به سینمای مقاومت و قصه زندگی بزرگانی همچون سردار سلیمانی در دستور کار حمایتی مسئولان سازمان سینمایی قرار بگیرد تا ما سالانه چند فیلم شاخص و ارزشمند در این حوزه داشته باشیم.

کارگردان سریال نفوذ در پاسخ به خبرنگار سینماپرس در زمینه شرایط تولید این سریال، با اشاره به فقدان تولیدات و آثار ضدآمریکایی در سینمای ایران گفت: متاسفانه با قلبی آکنده از غم فقدان این سردار و مجاهد بزرگ باید اعتراف کرد که در عرصه فرهنگی نیز روندی شکل یافته تا تولید آثار ضدآمریکایی تحقق نیابند و همین روند امروزه تولید سریال ضدآمریکایی «نفوذ» را مختل کرده است و با آنکه کار تولید پروژه به سختی و با نواقص بسیار زیاد مجدد آغاز شده بود، این سریال دوباره در آستانه تعطیلی قرار گرفته است! این شرایط قطعا کیفیت تولید اثر را دچار افت کرده و حالا نیز به سطحی رسیده که ادامه کار  دیگر امکان پذیر نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.