سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

با حضور علی دارابی؛

تشکیل شورای عالی هنر و ادبیات در مرکز امور استان‌های صداوسیما

تشکیل شورای عالی هنر و ادبیات در مرکز امور استان‌های صداوسیما

سینماپرس: با راه اندازی شورای عالی هنر و ادبیات در معاونت امور استان های صداوسیما مقرر شد که همه شبکه های استانی برنامه ای شاخص در حوزه ادبیات و موسیقی خواهند داشت.

به گزارش سینماپرس، با راه اندازی شورای عالی هنر و ادبیات معاونت امور استان های صداوسیما، نخستین جلسه از شورا با حضور علی دارابی معاون امور استان ها و اعضای این شورا برگزار شد.

دارابی در این جلسه با بیان اهمیت تشکیل این شورا در معاونت امور استان ها گفت: وجود ۸۷ شبکه رادیویی و تلویزیونی در زیر مجموعه این معاونت و جایگاه ویژه این شبکه ها در سبد رسانه ای مخاطبان صداوسیما، ضرورت دارد این شورا با بررسی، نظارت و هدایت تولیدات مراکز استانی زمینه رشد و ارتقا آن ها را بیش از پیش فراهم کند.

معاون امور استان های صداوسیما با اشاره به ضرورت توجه ویژه به زبان و ادبیات فارسی بیان کرد: پاسداشت زبان فارسی و گسترش آن از اصلی ترین وظایف صدا و سیما است و در این مسیر تلاش خواهیم کرد از ظرفیت های همه صاحبنظران و استادان این حوزه بهره مند شویم.

رییس شورای عالی هنر و ادبیات در بخش دیگری از سخنان خود موضوع زبان های محلی و لزوم مهندسی صحیح و تدوین الگوی مناسب برای پرداختن به گویش ها و زبان اقوام ایرانی در مراکز استانی را از محورهای مهم برای طرح در این شورا عنوان و تصریح کرد: نقش و جایگاه زبان فارسی به عنوان زبان معیار در کلیه شبکه های رادیویی، تلویزیونی و فضای مجازی باید رعایت و اعمال شود.

معاون امور استان ها الزام بر به کارگیری زبان فارسی به عنوان زبان معیار در همه سطوح رسانه ملی را سیاستی راهبردی دانست و افزود: این شورا وظیفه تشکیل و ساماندهی کارگاه های آموزشی ویژه دست اندرکاران حوزه موسیقی و ادبیات را در معاونت استان ها برای ۲ طیف درون رسانه ای «ارتقای دانش برنامه سازان» و برون رسانه ای «آموزش مخاطبان» به عهده دارد و لازم است متناظر این شورا در کلیه مراکز استانی تشکیل شود و مجرب ترین استادان هنر، ادبیات و رسانه در استان را گردهم آورند.

دارابی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر پاسداشت زبان فارسی اظهار امیدواری کرد که تشکیل این شورا بتواند زمینه به کارگیری درست از زبان و موسیقی را در برنامه های رادیویی و تلویزیونی و نهایتا در جامعه ایرانی فراهم آورد.

در این جلسه اعضای شورای عالی هنر و ادبیات و هنرمندانی از جمله مصطفی محدثی خراسانی، محمدعلی بهمنی، محمودرضا اکرامی فر، سعید بیابانکی، مرتضی امیری اسفندقه، حسن ریاحی، هوشنگ جاوید، رضا رفیع، شهرام منظمی و حمید اکبرزاده حضور داشتند و درباره ضرورت دعوت از بزرگان حوزه ادب و موسیقی در برنامه های تلویزیونی و رادیویی، استفاده از جنبه های مختلف موسیقی نواحی در آثار رسانه ای، ضرورت معرفی آثار فاخر در حوزه موسیقی، ضرورت حضور موثر در فضای مجازی، توجه به هنر به عنوان فرصت نه تهدید و توجه به زبان محلی و بومی نکاتی را مطرح کردند.

اعضای شورای عالی هنر و ادبیات عبارتند از مصطفی محدثی خراسانی، محمدعلی بهمنی، محمودرضا اکرامی فر، سعید بیابانکی، مرتضی امیری اسفندقه، رضا رفیع، امیراسماعیل آذر و شهرام شکیبا (در حوزه ادبیات و شعر و ترانه) و حسن ریاحی، هوشنگ جاوید، شهرام منظمی و حمید اکبرزاده (در حوزه موسیقی، سرود و نماهنگ).

سیدحمیدرضا حسینی دبیر این شوراست و مدیر شبکه شما به همراه مدیران کل ستاد از حوزه های برنامه ریزی و نظارت - صدا - فضای مجازی و مرکز سیمای استان ها برای تبادل نظر و همکاری با این شورا از مرحله طراحی تا تولید و پخش برنامه حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.