سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

مسعود ده‌نمکی:

BBC از حرف‌هایم درباره پولبرها و آقازاده‌ها دردش گرفته است

مسعود ده نمکی

سینماپرس: کارگردان اخراجی‌ها نسبت به جنجالی که BBC‌ درباره حرف‌هایش در تلویزون درست کرده است واکنش نشان داد.

به گزارش سینماپرس، مسعود ده‌نمکی در برنامه جهان‌آرا درباره حاتمی‌کیا، آژانس شیشه‌ای و اعتراض و مطالبات مردمی گفت‌وگو کرده بود. بعد از این موضوع  BBC‌  بخشی از صحبت‌های او را تقطیع و در واقع دست به عملیات رسانه‌ای می‌زند که منجر به واکنش مسعود ده‌نمکی به این موضوع می‌شود.

ده‌نمکی در ابتدا در برنامه جهان‌آرا گفته بود که: اینکه حاتمی‌کیا در آژانس شیشه‌ای خطاب به رزمندگان سابق می‌گوید: "خیبری سوز داره، دود نداره"، معنایی جز حمایت از نگاهی که رزمنده‌ها را ایزوله و خانه‌نشین می‌خواست ندارد. چرا نگفتند دود موتورهایی که می‌خواستند در رکاب حاج کاظم باشند، فریادی بود علیه اشرافیت و فریادی بود علیه مدیرانی که ابتدای انقلاب موتورسوار بودند و چندی بعد بنزسوار شدند؟ الگوی مدیریتی خیبری‌ها امثال باکری و همت بودند و نه دولتمردان فاسد آن زمان. دود موتورهای خیبری‌ و فریاد حاجی‌بخشی‌ها شنیده نشد تا ۲۰ سال بعد گرفتار طغیان‌های حاشیه‌ای شویم و اوضاع آن قدر پیچیده شود که حتی وقتی در رسانه ملی از عدالت‌طلبی سخن می‌رود با شک و تردید بدان نگریسته شود. حاتمی‌کیا مانند استاد من است و با وجود دوستی صمیمی که با هم داریم می‌داند که «شلمچه» چه نگاهی نسبت به آژانس داشته است.

بعد از این موضوع شبکه BBC بخش‌هایی از صحبت‌های ده‌نمکی را به  صورت تقطیع شده منتشر کرد که در نهایت وی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و در صفحه خود مطلبی را منتشر کرد. او در این‌باره نوشته است:

وقتی BBC و شبکه متعلق به سعودی‌ها و دنباله‌های داخلی‌شان مدافع شهدا می‌شوند و با تقطیع سخنان من هیاهو به راه می‌اندازند باید دید از کجا دردشان آمده و در بین سخنان دو ساعته من چه نکته‌ای اینقدر آتششان زده که دست به این جنحال زده‌اند؟

از خودم بپرسید نکته در همان جمله هجو پولبرها و توله‌های داخلی لیبرال‌ها و آقازاده‌ها است که خود را عدالتخواه و مدافع کولبرها جا می‌زنند. وگرنه استفاده از اسم مستعار در نگارش مطلب عرف بوده و کسی مطلبی را به هیچ شهیدی نسبت نداده و صرفاً موضوع استفاده از نام‌های مشابه نام دو سه دوست صمیمی‌ام بوده است که با اطلاع خانواده آنها صورت می‌پذیرفت و با آن کار افتخار هم می‌کردند. برخی از آنها حتی در دادگاه نشریه هم شرکت کردند تا از من حمایت کنند و تا آن شب برنامه تلوزیونی کسی نمی‌دانست این نام‌های مستعار متعلق به کیست.

خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ها آفریده است.

سینما، تلویزیون، مسعود ده نمکی، ابراهیم حاتمی کیا،

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.