سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

جشنواره «مهر مادر»؛

واکنش‌ها به برگزاری جشنواره‌ای مردانه درباره زنان

جشنواره فرهنگی و هنری «مهر مادر»

سینماپرس: اینکه اساساً آیا ایجاد جشنواره‌ای موضوعی درباره مهرمادری چقدر می‌تواند موضوعیت و توجیه داشته باشد یک طرف ماجراست و مسئله بعدی این است که برگزاری چنین جشنواره‌هایی که معمولاً عنوان می‌شود برگزارکننده آن بخش خصوصی است تا چه اندازه از کیسه بیت‌المال سهم دارد.

به گزارش سینماپرس، تأسیس جشنواره‌های موضوعی آسان‌ترین کاری است که می‌توان در فضای فرهنگ و هنر کشور انجام داد. جشنواره‌هایی از این دست معمولاً سهمی از هزینه‌شان را از جیب مردم و بیت‌المال برمی‌دارند. درباره جشنواره‌ای که اخیراً با عنوان مهر مادر تاسیس شده، اما بیش و پیش از این مسائل حضور نداشتن هیچ زنی در دایره مدیران اجرایی یا داوران آن به عنوان علامت سؤال مطرح شده است.

عبدالستار کاکایی دبیر و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره «مهر مادر» در این باره به خبرنگاران جوان، گفت: ما هنوز لیست نهایی هیئت داوران جشنواره را اعلام نکرده‌ایم. در تمامی بخش‌های اجرایی جشنواره، بانوان حضوری پررنگ دارند. به زودی اسامی هیئت داوران در تمامی بخش‌ها منتشر و سوءتفاهم برطرف خواهد شد. متأسفانه در فضای مجازی یک کلاغ چهل کلاغ می‌شود. از هنرمندان، اهالی محترم رسانه و تمامی هنردوستان می‌خواهم که صبور باشند، در یکی دو روز آینده اسامی داوران تمامی بخش‌ها منتشر خواهد شد.

کاکایی ادامه داد: به دلیل اینکه در نخستین جشنواره مهر مادر هستیم و این جشنواره نوپاست، بانوان در شورای سیاستگذاری حضور ندارند، بسیاری این جشنواره را نمی‌شناختند که با معرفی آن به مردم و افراد حرفه‌ای در حوزه هنر، آرام آرام اسم مهر مادر شنیده شد. بسیاری از کارکشته‌های هنر که در جشنواره‌های مختلف حضور ندارند، در جشنواره مهر مادر حاضر خواهند شد.

این عضو شورای سیاستگذاری جشنواره مهر مادر اظهار کرد: این جشنواره متعلق به بخش خصوصی است، بنابراین ممیزی یا خط قرمزی برای به کارگیری بانوان در کارها نداریم. خطوط قرمز جشنواره کاملاً بر مبنای اخلاق و انسانیت است. ما شش هیئت انتخاب داریم که از این بین فقط داوران بخش فیلم و پوستر معرفی شده‌اند. داوران بخش‌های عکس، شعر، نقاشی، خاطره، پوستر و داستان هنوز معرفی نشده‌اند. اتفاقاً حضور بانوان در جشنواره ما بسیار پررنگ است. برخلاف بسیاری از جشنواره‌ها که یکی دو خانم به شکل نمادین در آن حضور دارند، ما تعداد زیادی از بانوان را در بخش‌های مهم کاری داریم.

*روزنامه جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.