شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲

دنیای هالیوود؛

جنگ ستارگان با فروش ۵۵۰ میلیون دلاری در صدر گیشه ماند

جنگ ستارگان*

سینماپرس: فروش جهانی «جنگ ستارگان:خیزش اسکای واکر» از ۵۵۰ میلیون دلار عبور کرد تا همچنان صدر نشین گیشه‌های فروش است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، «جنگ ستارگان:خیزش اسکای واکر» با فروش ۳۰ میلیون دلاری که داشت توانست همچنان در صدر گیشه پرفروش‌ها باقی بماند و فروش ۵ روزه خود را به ۱۵۵ میلیون دلار رساند.

تا کنون این فیلم سینمایی که در همکاری مشترک دیزنی و لوکاس فیلم ساخته شده در گیشه آمریکای شمالی ۲۸۹.۷ میلیون و در گیشه بین المللی ۲۸۲ میلیون دلار فروخته که مجموع آن به ۵۷۳ می‌رسد. با وجود اینکه این فیلم واکنش‌های متفاوتی را از منتقدان دریافت کرده، اما جنگ ستارگان به دنبال آن است که به مرز یک میلیارد دلار برسد.

مدعیانی مثل «جومانجی:مرحله بعدی» از کمپانی سونی و «منجمد ۲» از شرکت دیزنی، دیگر فیلم‌های برتر گیشه روزانه بودند که فیلم‌های جدیدی نیز به جمع آن‌ها اضافه شده است.

فیلم سینمایی «زنان کوچک» به کارگردانی گرتا گرویگ با شش میلیون دلار به رتبه سوم گیشه روزانه رسید و گفته می‌شود فروش این فیلم در گیشه پنج روزه به ۲۵ میلیون دلار خواهد رسید. این فیلم با بازی سائوریز رونان، اما واتسون، تیموتی شالامی، لارا درن و مریل استریپ نظر مثبت مخاطبان را به همراه داشته و بودجه این فیلم ۴۰ میلیون دلار است.

یک انیمیشن دیگر که به تازگی اکران شده «جاسوسان نامحسوس» است که با ۴.۲ میلیون دلار به جایگاه پنجم گیشه روزانه رسید و گفته می‌شود فروش ۵ روزه آن ۲۳ میلیون خواهد شد. این انیمیشن ماجراجویانه که از صداپیشگانی همچون ویل اسمیت، تام هالند بهره می‌برد داستان دو همکار را روایت می‌کند که قصد دارند یک نیروی شیطانی را از بین ببرند.

در مجموع آمار و ارقام گیشه هالیوود نشان می‌دهد که افت فروش نسبت به سال گذشته به ۴ درصد رسیده و البته فاصله کریسمس تا سال نو زمان خوبی برای سینما رو هاست تا شاید به افزایش فروش‌ها کمک کند.

با وجود فیلم سینمایی «جنگ ستارگان» و چندین عنوان برجسته دیگر، گفته می‌شود آخرین گیشه پایان هفته هالیوود قابل توجه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.