چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹

از سریال‌های الف‌ویژه تلویزیون چه خبر؟

از شروعِ سلمان فارسی تا پایان نگارشِ شهید صیاد شیرازی

ساخت فیلم «سلمان فارسی» توسط آستان حضرت عباس(ع)

سینماپرس: سلمان فارسی هفته آینده از شهداد کرمان کار خود را آغاز خواهد کرد؛ موسی(ع) منتظر بلندشدن کارگردانش از روی ویلچر است و شهید صیاد شیرازی در مراحل پایانی نگارش قرار دارد.

به گزارش سینماپرس، آن چیزی که همواره تنور سیما را گرم و داغ نگه داشته، سریال‌های الف‌ویژه‌اند، سریال‌هایی که هر بار دیده می‌شوند تازگی دارند؛ از "یوسف پیامبر" گرفته تا "مختارنامه" و پیشتر هم "امام علی(ع)"، "تنهاترین سردار" و "ولایت عشق". مشکلات اقتصادی و بودجه‌ای تلویزیون، مدتی بیننده را از ساخت آثار جدید مذهبی،‌ دینی و تاریخی بلند با پروداکشن‌های مفصل، بی‌نصیب گذاشت،‌ اما در همه این اوقات تلویزیون، فیلمسازانی را شناسایی کرده بود تا روی سناریوها و طرح‌های خودشان کار کنند و با مرتفع شدن مسیر تولید چه به‌لحاظ بودجه‌ای و چه امکانات و تجهیزات، عوامل کار جلوی دوربین بروند.

این روزها تلویزیون پیش‌تولید دو سریال "سلمان فارسی" و "موسی(ع)" را به‌جد آغاز کرده و حتی "سلمان فارسی" داود میرباقری حدوداً هفته آینده جلوی دوربین هم خواهد رفت، بازیگرانش را شناخته و موسی(ع) هم تهیه‌کننده‌اش اعلام کرده است با بهبودی کامل "شورجه" کارگردانش کار تولید به‌جد آغاز می‌شود. اما در این حال، "ملک سلیمان" شهریار بحرانی در قالب سریال و سریال‌های شهید صیاد شیرازی در مرحله تحقیق و پژوهشند؛ البته که کار تحقیق و پژوهش سریال "ملک سلیمان" به پایان رسیده است و منتظر تصمیم رئیس صداوسیمایند تا کار را آغاز کنند.

الف‌ویژه عنوان مجموعه‌های تلویزیونی است که وابسته به دکوربندی‌ها، لوکیشن‌ها و اتفاقات مفصلی نسبت به سریال‌های دیگرند؛ این نوع سریال‌ها می‌توانند ماندگار و عرضه بازار خارجی شوند؛ به‌عبارت دیگر پروژه‌هایی که موضوعی استراتژیک دارند، ابعاد گسترده‌تر ساخت و وجوه تاریخی و یا قرار بر تولید مشترک با کشوری دیگر باشد در تلویزیون، الف‌فاخر تعریف می‌شوند.

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران , سیمافیلم ,

در ادامه مشروح، جزئیات و اطلاعات جدیدی درباره سریال‌های الف‌ویژه تلویزیون را بخوانید:

"سلمان فارسی" و شروع فیلمبرداری

حدوداً هفته آینده سریال "سلمان فارسی" داود میرباقری در شهداد کرمان جلوی دوربین می‌رود؛ سریالی که بعد از ۲۰ سال تحقیق و پژوهش، ساخته می‌شود؛ این مجموعه تلویزیونی ۴۰قسمتی (البته شاید به‌واسطه پیچیدگی‌های داستانی، قسمت‌های سریال افزایش پیدا کند) همچون کارهای گذشته داود میرباقری پیچیده و دشوار است.

علی‌رضا شجاع‌نوری نقش اول کار جدید داود میرباقری است؛ کسی که بارها نقش‌های مختلف تاریخی را بازی کرده و آخرین کارش نقش عبدالمطلب در "محمد رسول‌الله" مجید مجیدی بود. حالا خبر می‌رسد که بازیگر جوانی به‌نام امیر رضایی هم جوانی "سلمان فارسی" را بازی خواهد کرد.

گروه با آماده‌سازی مقدمات و دکورها و شرایط درصددند هرچه زودتر کار تصویربرداری را آغاز کنند. فرهاد اصلانی قرار است نقش تاجری را در سریال "سلمان فارسی" بازی کند. علی دهکردی و محمدرضا هدایتی هم به کار جدید داود میرباقری پیوسته‌اند.

۹ کارگاه برای تولید لباس‌ها و صحنه‌پردازی‌های این سریال فعال شده‌اند و ۱۲ هزار دست لباس هم دوخته شده است. ۲۰ هزار بازیگر از سراسر کشور شناسایی شده‌اند و یک‌هزار و ۵۰۰ شخصیت در سریال حاضرند؛ داود میرباقری کارگردان سریال «سلمان فارسی» از بازیگران خارجی هم بهره می‌برد که گویا یونانی‌ها نقش کلیدی و اصلی در این سریال دارند، زیرا این سریال سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و رم را جلوی دوربین خواهد برد و در آغاز تصویربرداری "سلمان فارسی" بازیگران و عوامل کار به شهداد کرمان می‌روند و در ادامه راهی جزیره قشم و لوکیشن‌های دیگر می‌شوند.

نکته دیگر درباره داستان سریال "سلمان فارسی" است که از تولد تا ماجرای فتح ایران سریال می‌شود. سریال‌های بی‌سابقه در کشور همچون "سلمان" داود میرباقری خیلی نمی‌تواند مطابق با برنامه جلو برود، زیرا اتفاقاتی پیش‌بینی می‌شود که با فراهم نشدن بسترهای لازم، کار به تأخیر می‌افتد، مثلاً بخش زیادی از دکور باید ساخته شود و زمین بزرگی نیاز دارد که هرکدام به مشکلی برخوردند و برنامه‌ریزی برای شروع تصویربرداری را به‌تأخیر انداخت.

با بازیگران خارجی و داخلی که به ۱۵ هزار نفر می‌رسد مذاکره و با تعداد کثیری از آنها هم قرارداد بسته شده است. سریال "سلمان فارسی" که جزو کارهای الف‌ویژه تلویزیون به‌شمار می‌رود تا ۵ سال تصویربرداری‌اش طول خواهد کشید.

در داخل و خارج از کشور فیلمبرداری می‌شود و بعد از کرمان، گروه به قشم می‌رود. بازیگران و عوامل سریال "سلمان فارسی" به ترکیه می‌روند و بعد از بازگشت در لوکیشن‌هایی همچون تیسفون و جی فیلمبرداری می‌کنند. بعد از تصویربرداری در کلیسا، به داخل شهرک غزالی می‌روند و احتمالاً لوکیشنی در ورامین هم خواهند داشت.

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران , سیمافیلم ,

موسی(ع) سال آینده کلید می‌خورد

میرعلایی تهیه‌کننده سریال "حضرت موسی(ع)" خبر از بهبود شورجه داد و اعلام کرد که سریال حضرت موسی(ع) سال آینده از شهرک سینمایی دفاع مقدس کلید خواهد خورد؛ حال جمال شورجه رو به بهبود است و خودش هم ابراز امیدواری کرده که هرچه زودتر از روی این ویلچر بلند شده و به بالای تپه‌های شهرک سینمایی دفاع مقدس برود و فیلمبرداری این سریال تلویزیونی را شروع کند.

سریال ۵۲قسمتی "حضرت موسی(ع)" به‌تعبیر میرعلایی فارغ از این‌گونه آثار دیگر که تاکنون در کشور ساخته شده است، مقدمه‌ای بر پیش‌تولیدش دارد. چون برای اولین‌بار است در کشور ما از ویژوال افکت ویژه بصری (VFX) به این گستردگی استفاده می‌شود؛ گروه با این کار شاهد صرفه‌جویی به‌نفع بالا بردن کیفیتند که بودجه بی‌خود و بی‌جهت صرف دکورسازی‌ها نشود. البته ناگزیرند به‌جهت معجزات فراوانی که در قصه حضرت موسی(ع) وجود دارد از این امکانات استفاده کنند.

در شهرک سینمایی کار دکورسازی ادامه دارد و بخشی هم از فضای مجازی و... بهره می‌برند، البته به دکورهای دیگری نیاز دارد حتی در خارج از کشور اما سعی‌شان بر این است که دکورها در ایران باشد و در ایران کار کنند، چون میرعلایی اعتقاد دارد برای رفتن به خارج از کشور باید هزینه‌های هنگفتی متحمل شوند؛ اصل صرفه‌جویی برایشان اهمیت دارد به این جهت که بتوانند هزینه‌ها را مدیریت‌شده جلو ببرند تا ارز کمتری از کشور خارج شود؛ به‌کارگیری نیروها و استفاده از نخبگان و استعدادهای داخل کشور از برنامه‌های دیگر گروه سریال "موسی(ع)" است. البته ناگفته نماند که این سریال به‌جهت تنوع لوکیشن و اقلیمی که دارد گویای دکور و صحنه و قصه‌های مختلف است و لوکیشن‌های کشورهای دیگر به‌مراتب فضاهای آماده‌تری دارند اما در عین حال صرفه‌جویی، هزینه مدیریت‌شده و نگه‌داشتن ارز در داخل کشور برایشان اهمیت بیشتری دارد.

میرعلایی تهیه‌کننده سریال "حضرت موسی(ع)" در خصوص زمان شروع فیلمبرداری این مجموعه تلویزیونی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: ما می‌توانیم در آینده نزدیک به زمان‌بندی مشخصی برسیم اما در سال آینده سریال "حضرت موسی(ع)" کلید خواهد خورد. این کار با جدیت و حمایت ویژه ساخته می‌شود و خدمت بزرگی به عرصه سریال‌سازی کشور خواهد کرد. لوکیشن اصلی، شهرک سینمایی دفاع مقدس است؛ زیرساخت‌های بخشی از کار آماده شده و بخشی هم که ویژوال ایجاد می‌کند. بخش محدود از دکورهایی هم نیاز است در شهرهای جنوبی،‌ کنار دریای جنوب و دریای شمال، شمال کشور و مناطق کویری کشور ساخته شود. دکورهای سریال "یوسف پیامبر" بخشی از دکورهای سریال "حضرت موسی(ع)" را تشکیل می‌دهد که با بازسازی و طراحی،‌ ‌آن‌ها به زمان سریال "موسی(ع)" بازمی‌گردند.

او همچنین درباره انتخاب بازیگران و کاراکتر اصلی این مجموعه، خاطرنشان کرد: عوامل پشت‌دوربین ما انتخاب شده‌اند و در آستانه شروع پیش‌تولید جدی سریال، نام‌هایشان رسانه‌ای خواهد شد؛ احتمال دارد قصه این اتفاق را رقم بزند که برای بازیگر از اقوام مختلف استفاده کنیم. اصل و پیش‌بینی‌مان بر حضور و استفاده حداکثری از بازیگران ایرانی است، اما اگر برخی از نقش‌ها به فیزیک خاص و منحصر به فردی نیاز داشته باشند به‌اقتضای این نقش و کاراکتر ترجیحاً از خارجی‌ها استفاده می‌کنیم.

تهیه‌کننده سریال حضرت موسی(ع) با ابراز اینکه "با توجه به رویکرد جهانی و کیفیت سریال، باید بازیگران و عوامل کار را با نهایت دقت و وسواس انتخاب کنیم"، افزود: در تلاشیم برای تمام نقش‌های این سریال افرادی را انتخاب کنیم که ضمن داشتن استعداد بازیگری به‌لحاظ چهره و فیزیک همخوانی لازم را داشته باشند؛ هنوز مشخص نیست از چهره‌های جدید استفاده کنیم یا از بازیگران ناآشنا، بررسی می‌کنیم و برای ما ایفای نقش و تأثیرگذاری کاراکتری اهمیت دارد. با توجه به رویکرد جهانی و کیفیت سریال همه بازیگران و عوامل با نهایت دقت و وسواس انتخاب می‌شوند.

قصه سریال ۵۲قسمتی "موسی(ع)" از قبل تولد و از زمان رحلت یوسف پیامبر(ع) شروع می‌شود؛ به‌گفته تهیه‌کننده سریال، این پروژه فرامرزی بالاترین تراز هنری جمهوری اسلامی را عرضه خواهد کرد، چرا که هم به‌جهت کیفی و هم نوع قصه متنوع و فراز و نشیب‌هایی که دارد بی‌نظیر است. آنقدر مخاطب در این سریال با تعدد معجزات مواجه می‌شود که هرلحظه داستان موسی(ع) برای مخاطب جذاب و دلپذیر خواهد بود.

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران , سیمافیلم ,

شهید صیادی شیرازی و الف دزفول در راه

مجموعه‌های دفاع‌مقدسی در راهند؛ شاید یکی از شاخص‌هایش سریال "شهید صیاد شیرازی" باشد که پیش از این محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده‌اش اعلام کرده بود که آغاز پیش‌تولید سریال از سال آینده آغاز می‌شود. سریال "شهید صیاد شیرازی" به‌نویسندگی فرهاد توحیدی در مراحل پایانی نگارش قرار دارد. قرار است در سریال "شهید صیاد شیرازی" به فصل کوتاهی از دوران کودکی، نوجوانی و مراحل تحصیل این شهید پرداخته شود. البته بخش اصلی سریال، به جریان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و زمان شهادت آن بزرگوار اختصاص دارد. این سریال قرار است در ۵۰ قسمت ساخته شود.

سریال "الف دزفول" کار دیگری در حوزه دفاع مقدس است که به‌تعبیر محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده‌اش تصویر واقعی از جنگ در جنوب کشور را به‌تصویر می‌کشد. مرجان اشرفی‌زاده نویسنده "الف دزفول" در حال بازنویسی متن این سریال است تا به‌زودی این اثر وارد پیش‌تولید شود. علی‌اکبری که این روزها "نفوذ" را تهیه می‌کند اعلام کرده که همزمان با پایان سریال "نفوذ"، تصویربرداری این سریال را آغاز خواهد کرد.

قصه این سریال در دهه ۱۳۶۰ اتفاق می‌افتد و به مقاومت مردم دزفول در مقابل موشک‌باران عراق می‌پردازد، در حقیقت این سریال از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۵ را به‌تصویر می‌کشد. نویسنده و کارگردان این سریال اهل دزفول است و به‌تعبیر تهیه‌کننده سریال می‌تواند در نوع گویش و ساختار کار کمک‌حالمان باشد.

اغلب لوکیشن‌های «الف دزفول» در شهر دزفول خواهد بود؛ موضوع اصلی‌ سریال جریان داشتن زندگی پشت خط جبهه است. مجموعه تلویزیونی «الف دزفول» به‌کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده در ۴۰ قسمت تولید می‌شود.

سریال‌های حسن طهرانی مقدم و حسن باقری هم در این ژانر مطرحند که دوران تحقیق، پژوهش و نگارش فیلمنامه را می‌گذرانند؛ البته که نام سریال "عطیه" هم به‌نویسندگی محمدحسین حقیقی مطرح و فیلمنامه‌اش در دست نگارش است.

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران , سیمافیلم ,

"ملک سلیمان" منتظر تصمیم رئیس صداوسیما

کنار دو سریال "سلمان فارسی" و "موسی(ع)"، نام "ملک سلیمان" شهریار بحرانی را هم باید اضافه کنیم که تهیه‌کننده‌اش چندی پیش در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم شروع این سریال تلویزیونی را منوط به تصمیم رئیس سازمان صداوسیما دانست.

سه پیامبر را در سریال "ملک سلیمان" می‌بینیم که تهیه‌کننده‌اش اعتقاد دارد ماکتی از ظهور خواهد بود، هنوز معلوم نیست که حضرت سلیمان(ع) را چه‌کسی بازی می‌کند و برای شروع فیلمبرداری هم باید منتظر تصمیم رئیس سازمان صداوسیما بماند.

شهریار بحرانی در سال ۱۳۸۹ فیلم سینمایی "ملک سلیمان" را ساخت و قرار بود قسمت‌های دوم و سوم این فیلم نیز به‌صورت سینمایی ساخته شود. محمدرضا رمضانی تهیه‌کننده سریال "ملک سلیمان" است و این‌بار، ماجرای "سلیمان نبی‌" در قاب سیما روایت می‌شود.

محمدرضا رمضانی تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی به سریال "ملک سلیمان" اشاره کرد و گفت: پیشنهادی مطرح شد که "ملک سلیمان" سریال شود، جلسه‌ای با رئیس سازمان صداوسیما داشتم و بسیار استقبال کردند؛ اما این روزها بسیاری از ما می‌پرسند "پس چه‌زمانی جلوی دوربین می‌روید؟"، واقعاً منتظر تصمیم رسانه‌ایم؛ چون دو کار "سلمان" و "موسی(ع)" هم مهیای فیلمبرداری است و این روزها پیش‌تولید خودشان را می‌گذرانند، تأکید دارند بعد از سریال "موسی(ع)"، "سلیمان" جلوی دوربین برود و الآن همه‌چیز در مرحله تصمیم‌گیری است.

رمضانی با اشاره به اینکه "ملک سلیمان" ماکتی از ماجرای ظهور است، تصریح کرد: این انطباق معناداری است و در واقع "ملک سلیمان" ماکتی از ماجرای ظهور است؛ زیرا بعد از ماجرای "سلیمان نبی"، حکومتی با این قوت و قدرت نخواهیم داشت مگر اینکه حکومت حضرت مهدی(عج) شکل بگیرد. به‌جهات مختلف "ملک سلیمان" دارای اهمیت و ویژگی‌هایی است که امروز باید به آنها پرداخته شود. ما بحث آخرالزمان را داریم و آخرالزمان شرایطی است که شیاطین، شیطنت زیادی می‌کنند و در قالب "ملک سلیمان" ما می‌توانیم مردم را با فتنه‌های آخرالزمان آشنا کنیم و نحوه رویارویی با فتنه‌های آخرالزمان و تقابل با شیاطین را بیاموزیم؛ از طرفی بگوییم که همراهی امت با ولیّ‌شان چگونه در دوران حضرت سلیمان(ع) اتفاق افتاد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سریال "ملک سلیمان" ادامه فیلم سینمایی "ملک سلیمان" خواهد بود و امین زندگانی بازیگر نقش حضرت سلیمان(ع) قصه خواهد بود، تأکید کرد: هنوز درباره بازیگران خصوصاً نقش حضرت سلیمان(ع) تصمیم نگرفته‌ایم که چه‌کسی باشد. سریال "ملک سلیمان" کار صفر تا صدی خواهد بود و جدای از آن فیلم سینمایی است که ساخته شد، شاید همان عوامل استفاده شوند و شاید تحول دیگری در کار باشد. این‌ اتفاقات چیزهایی است که جلوتر می‌توان درباره‌اش تصمیم‌گیری کرد، این‌که از امین زندگانی استفاده می‌کنیم یا شخص دیگری، مشخص می‌شود.

این سریال تلویزیونی ماجرای سه دوره طالوت، حضرت داود(ع) و حضرت سلیمان(ع) را به‌تصویر می‌کشد؛ در واقع سریال سه پیامبر خواهد بود. هرکس در این سریال بازی کند ستاره می‌شود و آنقدر جذابیت دارد که حتماً نیاز ندارد که ستاره‌ها بازیگرش باشند؛ اما توانمندی بازیگری برای ما اهمیت دارد و اصل‌تر است تا اینکه افراد خاصی بیاوریم. بسیاری از هنرمندان جوان و جویای نامی داریم و یا کسانی‌ در تئاتر می‌درخشند اما به آنها برای کارهای سینمایی و تلویزیونی فرصت خودنمایی داده نشده است و اینها در سریال "ملک سلیمان" بازی می‌کنند.

رمضانی تهیه‌کننده سریال "ملک سلیمان" از زمان فیلمبرداری این مجموعه تلویزیونی خبر داد و گفت: دوست داریم هرچه‌زودتر این سریال تلویزیونی کلید بخورد اما باید منتظر بمانیم رئیس سازمان صداوسیما تصمیم بگیرند و دستور بدهند کار آغاز شود. آمادگی صددرصدی داریم و البته هنوز درباره انتخاب بازیگران کاری نکرده‌ایم و منتظر آن تصمیم رسانه‌ایم.

احتمالاً سریال "ملک سلیمان" ۴۰قسمتی خواهد بود و ۵ سال هم طول می‌کشد. البته ظرفیت بیشتر شدن قسمت‌های سریال وجود دارد و همه‌چیز در زمان فیلمبرداری مشخص می‌شود. فیلمنامه شهریار بحرانی نگارش شده و باید مقداری کامل‌تر شود و خیلی از مسیر را جلو رفتیم. امیدواریم که هرچه زودتر این تصمیم‌گیری بشود و سریال "ملک سلیمان" جلوی دوربین برود.

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران , سیمافیلم ,

"نفوذ"، "جشن‌سربرون" و "طلاق"

مجموعه "نفوذ" یکی از سریال‌های در دست ساخت است که در رده مجموعه‌های الف‌ویژه قرار می‌گیرد و از سریال‌های پرچهره تلویزیونی است. جواد شمقدری نویسنده و کارگردان این مجموعه است که احمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح آقامیرزایی، جلیل فرجاد، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، کاوه سماک‌باشی، امیرمحمد زند و... در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران , سیمافیلم ,

"جشن سر برون"  را مجتبی راعی کارگردانی می‌کند؛ این مجموعه هم به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد و از بازیگران آن می‌توان به حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، نادر فلاح، لیلا اوتادی، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک میرزایی، ارسلان قاسمی، مهران نائل، جواد قامتی و... اشاره کرد.

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران , سیمافیلم ,

سریال "طلاق" هم دیگر سریال الف‌ویژه سیما است؛ نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان این اثر، ابوالقاسم طالبی است. این مجموعه، داستانی بِروز دارد و بازیگرانی همچون نوشین صفری، مجید واشقانی، حمید گودرزی و قطب‌الدین صادقی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. طالبی دو سریال "بازگشت پرستوها" و "به کجا چنین شتابان" را در دهه‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ برای تلویزیون کارگردانی کرده و حالا با "طلاق" به رسانه ملی آمده است.

تیم کاری ابوالقاسم طالبی در "طلاق" تصویربرداری را در تهران جلو می‌برند؛ نکته‌ای کوتاه که طالبی تهیه‌کننده و کارگردان این سریال در اختیار خبرنگار تسنیم قرار داد این است که در حال پیگیری بازیگرانند؛ بخشی به پروژه پیوسته‌اند و بخشی هم در حال شناسایی و بستن قراردادند. لوکیشن‌ها و ارزیابی‌های نهایی کار هم به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهند شد.

داستان کار جدید ابوالقاسم طالبی نام موقت "طلاق" دارد؛ او درباره این سریال گفته بود که از خردادماه سال ۱۳۹۵ مشغول تحقیق و نگارش فیلمنامه بوده است.

طالبی در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم ترجیح داد فعلاً درباره موضوع سریال صحبتی نکند تا کار به جایی مشخص برسد؛ همان‌گونه که پیش‌تولید و کلید خوردن کار هم در سکوت خبری صورت گرفت و احتمالاً مثل کارهای دیگر ابوالقاسم طالبی که به سوژه‌های حساسی می‌پرداخت این سریال هم چنین شرایطی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.