چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر توضیح داد؛

جزئیات انتخاب اهالی رسانه برای حضور در جشنواره فیلم فجر

مسعود نجفی

سینماپرس: مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر درباره نحوه گزینش و تایید متقاضیان حضور در سالن رسانه‌ها گفت: این پروسه دقیقا براساس 14بند اعلام شده در اطلاعیه جشنواره است. اولین و مهم‌ترین مورد مجوز رسمی رسانه است که از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد استعلام می‌شود.

به گزارش سینماپرس، طبق روال سال گذشته، فهرست کامل متقاضیان حضور در سالن رسانه‌های جشنواره فیلم فجر منتشر شد و ۲۱۲۹ تقاضا از سوی رسانه‌ها و صنوف مرتبط ثبت شده است. این درحالی است که دوره قبل ۲۰۷۳ درخواست ثبت شده بود. این اقدام که گام مثبتی در جهت شفافیت فعالیت‌های جشنواره است نکاتی دارد که قابل بررسی است.

با توجه به تعدد رسانه‌ها و محدودیت سالن، نحوه پالایش و انتخاب متقاضیان به چه شکل است؟ با توجه به نظرسنجی صورت گرفته از اهالی رسانه، بالاخره از بین پردیس ملت و برج میلاد، کدام‌یک سالن رسانه‌ها خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوالات و چند مورد دیگر با مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

«مسعود نجفی» مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر درباره نحوه گزینش و تایید متقاضیان حضور در سالن رسانه‌ها به خبرنگار فارس گفت: این پروسه دقیقا براساس ۱۴ بند اعلام شده در اطلاعیه جشنواره است. اولین و مهم‌ترین مورد مجوز رسمی رسانه است که از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد استعلام می‌شود.

نجفی ادامه داد: فعالیت رسانه‌های متقاضی از اسفند سال قبل تا آذرماه امسال بررسی خواهد شد؛ هر رسانه به طور میانگین باید ماهی ۳ خبر، مصاحبه یا گزارش تولیدی در حوزه سینما داشته باشد. بدیهی است که گزارش‌های کپی شده از دیگر رسانه‌ها برای ما قابل قبول نیست.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر همچنین درباره دیگر موارد در نظر گرفته شده در این زمینه بیان کرد: یکی دیگر از راه‌های پالایش متقاضیان، عملکرد کیفی رسانه آن‌ها براساس سامانه معاونت مطبوعاتی است. ضمنا عملکرد و فعال بودن رسانه متقاضی، در دوره قبلی جشنواره نیز ملاک نظر است. یعنی میزان مشارکت آن رسانه در نشست‌های خبری، جلسات، اکران‌ها و... مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نجفی از دشوار بودن بررسی متقاضیان، با توجه به تعدد آن‌ها گفت و افزود: برای اینکه بتوانیم این حجم از درخواست را بررسی کنیم نیازمند زمان زیادی بودیم. به همین خاطر همکارانم کار بررسی و پالایش را از دوماه قبل آغاز کرده بودند. به هرحال براساس تجربیات گذشته یکی از موارد مهم بررسی میزان تولید این رسانه‌ها در حوزه سینما بود. ملاک ما مطالب و گزارش‌های بازنشرشده نیست. در مورد متقاضیان معرفی شده از انجمن منتقدان هم باید کار بررسی مطالب آن‌ها صورت گیرد.

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر درباره سرنوشت سالن رسانه‌ها گفت: انتخاب سالن اهالی رسانه دقیقا براساس نظرسنجی صورت گرفته خواهد بود و همانطور که بارها اعلام کردیم از بین آرا خبرنگاران و منتقدان حائز شرایط دریافت کارت که عینا منتشر خواهد شد، سینمای رسانه انتخاب می شود. مدتی قبل با مدیران برج میلاد و پردیس ملت جلسه برگزار کردیم و پس از اعلام آمادگی از سوی آن‌ها، نظرسنجی را برنامه‌ریزی کردیم. طبیعتا با این شرایط زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از اهالی رسانه از جانب هرکدام از این دو مجموعه بررسی شده و نواقص موجود در گزینه نهایی رفع خواهد شد. امیدواریم اوایل هفته آینده رسما سالن میزبان اهالی رسانه را اعلام کنیم.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر درپایان گفت: با توجه به درخواستی که اهالی رسانه داشتند بخشی از ظرفیت سینمای رسانه‌ها را به عوامل اصلی فیلم‌های حاضر در جشنواره اختصاص خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.