یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

مهمترین رویداد سینمایی کشور از نگاه اهالی سینما/۱۱

آزادی خواه: جشنواره فیلم فجر باید شعائر انقلاب اسلامی را ترویج، تبیین و صادر کند/ در حوزه تولید آثار ارزشی شاهد عقب گرد هستیم!

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در آستانه برگزاری سی و هشتیمن جشنواره فیلم فجر گفت: انتظار کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عنوان خاستگاه مردمی و نهاد قانون گذاری از قله منیع جشنواره فیلم فجر خلق و نمایش آثار سینمایی است که بتواند ارزش ها و شعائر انقلاب اسلامی را ترویج، تبیین و صادر کند، از نظر ما این اتفاق ایده آل و معنای واقعی داشتن یک سینمای استثنایی و انقلابی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما باید بتوانیم در کنار کمپانی های بزرگ فیلمسازی در سراسر دنیا به ویژه سینمای هالیوود، صنعت سینمای مان را به عنوان یک سینمای مقدس و پاک که شعارش توسعه شعائر انقلابی به سراسر جهان است به مردم دنیا معرفی کنیم و دست به تولید آثار ارزشمندی بزنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه تاکنون به این تراز نرسیده ایم تصریح کرد: ما در حوزه تولید آثار ارزشی شاهد عقب گرد هستیم؛ دلیل اصلی این اتفاق بی توجهی به حوزه مهم سینمای دفاع مقدس است. زمانی خروجی های این گونه مهم سینمایی بسیار مشهودتر از سینمای امروز بود. سینمای دفاع مقدس ما زمانی توانست موج بیداری اسلامی را ایجاد و به صدور انقلاب اسلامی کمک کند. اتفاقی که منجر به تشکیل خاورمیانه انقلابی شد. بی تردید امروزه حضور نیروهایی همچون حشدالشعبی و یا حزب الله لبنان به واسطه آثار فرهنگی و هنری است که از سینمای دفاع مقدس بیرون آمده و این برای ما مایه افتخار است.

آزادی خواه در ادامه این گفتگو تأکید کرد: درست است که باید در کنار سینمای ارزشی و دفاع مقدس، فیلم هایی هم تولید شوند که پاسخ نیازهای نسل جوان را بدهند اما این نوع آثار هم باید با رویکرد انقلابی تولید شوند و قطعاً آثاری که جای هیچ دفاعی ندارند نباید در جشنواره فیلم فجر که نماد فرهنگی انقلاب اسلامی است حضور داشته باشند.

این نماینده مجلس سپس فیلمی مانند «به وقت شام» را یکی از آثار متعهدانه در سینما برشمرد و خاطرنشان کرد: این نوع فیلم ها جزو نیازهای سینمای جمهوری اسلامی ایران هستند و امید است که مسئولان سازمان سینمایی حمایتی ویژه از این آثار داشته باشند.

وی سپس در پاسخ به این سوأل که اگر در جشنواره فجر پیش رو مانند دوره های اخیر شاهد حضور فیلم های سیاه، تلخ و مأیوس کننده باشیم واکنش کمیسیون فرهنگی مجلس به این اتفاق چه خواهد بود اظهار داشت: نقش کمیسیون فرهنگی مجلس مشخص است. ما هرجا در حوزه قانون گذاری خلاء احساس کنیم کمک می کنیم تا قوانینی به نفع سینما ایجاد شود. همچنین ما نظارت جدی بر روی سینما داریم و در همین رابطه تاکنون نشست ها و جلسات متعددی را با مسئولان سینمایی برگزار کرده ایم و در آن ها به مباحث مهمی همچون داوران دو تابعیتی، هزینه های زائد جشنواره فجر، فرش قرمز، فیلم های توقیفی و... پرداخته ایم.

آزادی خواه در خاتمه این گفتگو افزود: ما با شناختی که از آقای انتظامی به عنوان رئیس سازمان سینمایی پیدا کرده ایم امیدواریم امسال برنامه ریزی بهتری برای جشنواره فیلم فجر انجام شده باشد و بتوانیم شاهد برگزاری یک جشنواره باشکوه و انقلابی باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.