سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

توسط بنیاد رودکی؛

تکلیف رهبری ارکستر ملی ایران را مشخص شد

کنسرت ارکستر ملی ایران در  سی و دومین جشنواره موسیقی فجر

سینماپرس: مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، تصمیم گیری بنیاد برای رهبر ارکستر ملی و چگونگی فعالیت آن را تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس، نزدیک به ۱۰ ماه است که ارکستر ملی ایران رهبر ثابت ندارد. آخرین رهبر ثابت ارکستر ملی فریدون شهبازیان بود که به دلیل بازنشستگی، نتوانست همکاری خود را با بنیاد رودکی ادامه دهد.

فریدون شهبازیان و رهبری ارکستر ملی

اجراهای اخیر ارکستر ملی با رهبر مهمان دنبال می‌شود. مثلا در جدیدترین اجرای ارکستر ملی با عنوان «شبِ موسیقی ارمنی» رازمیک اوحانیان رهبر مهمان بود. بسیاری از اهالی هنر و رسانه منتظر معرفی رهبر ثابت از سوی بنیاد رودکی برای ارکستر ملی بودند، اما ظاهرا بنیاد چنین تصمیمی را حداقل تا پایان سال ۹۸ ندارد.

امید صدیق مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی در این خصوص به خبرنگاران جوان، گفت: سیاست عمومی بنیاد رودکی این است که ارکستر ملی ایران در اجراهای آتی با رهبر میهمان فعالیت خود را ادامه بدهد؛ ما در سه ماه پیش رو با ارکستر ملی ایران شب موسیقی ایرانی - آذری به رهبری رهبر ارکستر ملی آذربایجان، اجرا در جشنواره موسیقی فجر و اجرای هفت سین موسیقی ایران را داریم. به این ترتیب ارکستر ملی به استقبال نوروز ۹۹ می‌رود و تنوع رهبر میهمان به افزایش کیفی ارکستر کمک می‌کند.

بنیاد رودکی

وی افزود: مروری بر فعالیت این ارکستر در ۹ ماهه ابتدایی سال هم نشانه‌ای بر این موضوع است. اجرای رویدادهایی مانند شب موسیقی ارمنی، شب خاطره‌ها (اجرای ارکستر برای بچه‌های ایران)، اجرای مناسبتی سمفونی آب تشنه، اجرا با تکنوازی کیوان ساکت و... به همت رهبران میهمان ممکن شد. طیف بیشتری از مخاطبان توانسته اند از رویدادهای ارکستر ملی استفاده کنند و این در واقع حرکت در مسیر حقیقی و پیشرفت به سوی رسالت بنیاد رودکی برای توسعه موسیقی فاخر و ارتقای ذائقه موسیقایی است.

ارکستر ملی ایران

صدیق در پایان اضافه کرد: در تلاش هستیم جدول منظمی در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد تا مخاطبان ارکسترهای ملی و سمفونیک در روند اجرای ارکستر های بنیاد رودکی قرار بگیرند.

*خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.