سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

در شبکه مستند؛

چالش‌های شهرسازی برای نابینایان به روایت «مسعود»

«به اضافه مستند»

سینماپرس: مستند «مسعود» در جدیدترین قسمت از برنامه «به اضافه مستند» رونمایی و بررسی خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «مسعود» به کارگردانی حمید مهاجرانی از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت و پس از پخش مستند میز کارشناسی برنامه با موضوع اولویت‌های شهرسازی ویژه نابینایان برگزار خواهد شد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.  

مستند «مسعود» روایتی متفاوت از زندگی یک فرد نابینا به نام مسعود است. این شخصیت علیرغم محدودیت‌هایی که نابینایی برایش به همراه داشته است دارای تحصیلات عالیه از دانشگاه تهران است و این روزها به دنبال شغلی متناسب با مهارت‌هایش می‌گردد؛ اگرچه مشکلات عدیده‌ای پیش‌روی او است.  

کارگردان این فیلم مستند تلاش کرده است تا با نزدیک‌شدن به این سوژه ضمن نمایش بسیاری از مهارت‌های خارق‌العاده او نظیر کوه‌نوردی، تحقیقات علمی و ... به بقیه بگوید که فرد نابینا ناتوان نیست و از پس کارهای خودش برمی‌آید. علاوه بر این، تلاش کرده است مشکلات زندگی شهری برای نابینایان را به تصویر بکشد. در بخشی از این مستند ۴۵ دقیقه‌ای می‌بینیم که مسعود برای عبور و مرور در پیاده‌روهای شهر، سوار شدن به مترو، تاکسی و ... با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو است.  

مستند مسعود و نشست کارشناسی بعد از آن در برنامه این هفته به اضافه مستند روز سه‌شنبه ۳ دی ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۴ دی ساعت ۹ و جمعه ۶ دی ساعت ۱۳:۳۰ است.
«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.