دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

محسن محسنی‌نسب؛

سینمای ایران ورشکسته است

محسن محسنی نسب

سینماپرس: محسن محسنی‌نسب می‌گوید مردم دیگر به سینما به عنوان تفریح و عنصری برای پرکردن اوقات فراغت نگاه نمی‌کنند، یعنی سینما از سبد اوقات فراغت جامعه خارج شده است، این آمار و ارقام دروغینی هم که مسئولان سینمایی به صورت پرطمطراق به آن اشاره می‌کنند به این دلیل است که می‌خواهند این فاجعه دیده نشود.

به گزارش سینماپرس، محسن محسنی‌نسب تهیه‌کننده و کارگردان سینما درباره اوضاع و رویکرد تولیدات سینمایی به خبرنگاران جوان گفت: سینمای ایران یک سینمای جدا از فرهنگ ما و بشریت و انسان است، انسان‌ها در طول تاریخ و در تمام جهان سینما می‌روند تا رؤیاها و حقایق را ببینند. سینمای ایران تنها سینمای دنیاست که درباره حقایق صحبت نمی‌کند به بهانه اینکه سینمای واقعی تولید می‌کنند و این موضوع را در جشنواره‌ها به واسطه شبه‌روشنفکرهای مریض ترویج می‌دهند که باعث دفع مخاطب و از استقبال ساقط شده است در صورتی که سینمای واقعی فقط در سینمای مستند و اخبار تلویزیونی می‌تواند باشد.

کارگردان «شیرهای جوان» افزود: سینما به عنوان هنر باید راجع به حقایق صحبت کند و این بحث پیچیده و مهمی است که اگر در فیلمنامه‌ها رعایت شود سینمای ایران به دوران خوب خود برمی‌گردد و به سینمای پیشرفته دنیا خواهد رسید.

این تهیه‌کننده ادامه داد: در تمام دنیا پردرآمدترین و پررونق‌ترین شغل سینماست و ایران دقیقاً برعکس عمل می‌کند. دلیل آن، موضوعی است که به آن اشاره کردم، یعنی به جای تولید فیلم‌ها با محتوای حقیقی، سینمایی می‌بینیم که جز زشتی و پلشتی به مخاطب عرضه نمی‌شود. کارگردان «یاس‌های وحشی» افزود: جمعیت ۷ هزار نفری سینمای ایران قاعدتاً نمی‌توانند از طریق سینما ارتزاق کنند، پس سینمای ایران ورشکسته است. دلیل اصلی این است که مردم دیگر به سینما به عنوان تفریح و عنصری که اوقات فراغت خود را پر کند، نگاه نمی‌کنند، یعنی سینما از سبد اوقات فراغت جامعه خارج شده است، این آمار و ارقام دروغینی هم که مسئولان سینمایی به صورت پرطمطراق به آن اشاره می‌کنند به این دلیل است که می‌خواهند این فاجعه دیده نشود.

این کارگردان بیان کرد: مگر نه اینکه داستان‌های ایرانی از سیاوش و رستم تا وقایع مذهبی مانند حضرت عباس (ع) از گذشت و فداکاری حرف می‌زنند، یعنی دو فرهنگ مهم ملی و دینی ما از خوبی‌ها می‌گویند، پس چرا آقایان برعکس راهنمایی می‌کنند و مسیر را برعکس نشان می‌دهند؟
کدام فیلم ما قهرمان ازخودگذشته و فداکاری مانند سینمای جهان و حتی فرهنگ ملی و دینی خودمان را دارد!؟ قابل تأمل‌تر این است که در فیلم امریکایی، حتی ماشین و آدم آهنی فداکاری دارند و این رمز جذب مخاطب است، چون باعث رؤیاپردازی می‌شود و حقیقت را عرضه می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.