یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

حمید داودآبادی:

واقعا خسته نباشید با این فیلمی که ساختید

شبی که ماه کامل شد

سینماپرس: فقط باید دست و پای نیروهای امنیتی‌ای که برای خفه کردن آن چنان تروریست های وحشتناکی، از آرامش و آسایش خود و خانواده شان می گذرند، بوسید.

به گزارش سینماپرس، حمید داود آبادی رزمنده، جانباز، عکاس، خبرنگار، محقق و نویسنده دفاع مقدس در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اساسا آدم سینمایی نیستم. یعنی حوصله نشستن در سینما و دیدن فیلم را ندارم. منتظر می مونم سی‌دی فیلم که اومد، می خرم و تنها می بینمش. امشب فیلم شبی که ماه کامل شد را دیدم. وحشت کردم، ترسیدم، لرزیدم، در درون اشک ریختم و سوختم، از آنچه به نام اسلام بر اسلام می‌رود، از ظلمی که تکفیریها به نام دین پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) بر مسلمانان می‌کنند.

الله اکبر
خوب شد نرفتم سینما این فیلم را ببینم، اصلا تحملش را نداشتم. باوجودی که سر فیلم شیار ۱۴۳ که از روی کتاب تفحص ساخته شده، از خانم نرگس آبیار گله مندم، ولی این جا فقط می‌توانم بگویم: آفرین به غیرتت خانم آبیار با این فیلم. چند سال پیش فیلمنامه ای درباره گروهک عبدالمالک_ریگی خواندم که قرار بود ساخته شود. عمرا اگر به این شدت می توانست جنایات آنها را به تصویر بکشد. کاش اصلا این فیلم را نمی دیدم و همچنان سر شیار ۱۴۳ از خانم آبیار ناراحت بودم. این جوری نه این قدر می‌سوختم، نه مجبور بودم این گونه به خانم آبیار ادای احترام کنم.
واقعا خسته نباشید با این فیلمی که ساختید. خدا قوت.

فقط باید دست و پای نیروهای امنیتی‌ای که برای خفه کردن آن چنان تروریست های وحشتناکی، از آرامش و آسایش خود و خانواده شان می گذرند، بوسید. من که از دیدن یک فیلم ساده بر خود لرزیدم. اگر قرار بود همچون آنان که قهرمانانه، ریگی را از آسمان به طناب دار کشاندند باشم، چی؟ خدا پشت و پناهشان. خداوکیلی با هر عقیده و سلیقه سیاسی فردی و اجتماعی که داریم، بیاییم و کشتی امنی را که در اقیانوس مواج دنیا بر آن سواریم، سوراخ نکنیم. واقعا مردم ایران زمین، از لُر و بلوچ گرفته تا کُرد و عرب و ... همه محجوبند و مظلوم و چوب ندانم کاری برخی مسئولین که به فکرشان نیستند را می خورند. مگر عشایر و اقوام مرزی چه می خواهند جز امنیت، صلح و زندگی!؟ فراهم کردن شغل و آسایش و امکانات اولیه زندگی برای آنها چقدر سخت است!؟ فقط کافی است مبالغی را که دو سه نفر بی شرف اختلاس می کنند، گرفت و خرج آن جاها کرد. نگذاریم ریگی ها از سادگی و معصومیت و مظلومیت اقوام سوءاستفاده کنند.

خدا رحمت کند شهدای مظلومی را که غریبانه جان دادند و ما، در زندگی امن خود، هیچ از آنان نه شنیدیم و نه فهمیدیم. مگر اینکه یکی مثل خانم آبیار فیلم شبی که ماه کامل شد را بسازد و گوشه ای از ظلمی را که رفته، به نمایش بگذارد.
خدا قوت
حمید داودآبادی
۳۰ آذر ۱۳۹۸

*مشرق

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.