یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

محمدصادق فیض:

مرحوم گودرزیانی نویسنده‌ای متعهد و پُرکار بود

احد گودرزیانی

سینماپرس: محمدصادق فیض که حدود ۳۰ سال دوست و همکار مرحوم احد گودرزیانی بوده او را نویسنده‌ای بی‌ادعا، متخصص و پرکار معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدصادق فیض که حدود سه دهه با مرحوم احد گودرزیانی همکار و دوست بوده در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری، اظهار کرد: همه همکاران و دوستان مرحوم دچار تالمات روحی عمیقی هستیم. سفر آخرت مرحوم ناگهانی بود و دچار شوک شدیدی شدیم.

وی خاطرنشان کرد: احد گودرزیانی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعالیت گسترده و مستمر و متعدد داشت و این از آثار او مشخص است. علاوه بر کتاب‌هایی که از او منتشر شده است، تعداد بسیاری مقاله در زمینه دفاع مقدس دارد که در مطبوعات منتشر می‌شد.

این نویسنده کشورمان به دوهفته‌نامه «کمان» که احد گودرزیانی در آن قلم می‌زد پرداخت و یادآور شد: این مجموعه نیازمند اختصاص فصل جداگانه‌ای در بررسی کارنامه کاری مرحوم گودرزیانی است، هرچند که او از روزنامه‌نگاران قدیمی بود و در نشریات متعدد همچون نشریه «ری» و روزنامه «ایران» قلم زده، اما فصل همکاری با «کمان» شاخص و در خور توجه بیشتری است.

فیض خاطرنشان کرد: احد گودرزیانی فردی پُرمطالعه بود و هر کتابی که در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی منتشر می‌شد قطعا او مطالعه کرده و نسبت به آن کتاب‌ها اطلاع کافی داشت. نویسنده‌ها، حوزه‌های فعالیت و قلم آنها را می‌شناخت، خودش هم قلم شیوایی داشت. می‌توانم او را با ویژگی تعهد و پُرکاری توصیف کنم.

وی تصریح کرد: بسیار کم هستند افرادی که در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دست به قلم باشند و همچنان به روز باشند و آگاه و مشرف به زمانه و آثار روز ادبی این حوزه؛ مرحوم گودرزیانی بسیار مطالعه داشت و این از نکات برجسته شخصیت حرفه‌ای او بود.

این نویسنده کشورمان از سال ۱۳۷۱ با احمد گودرزیانی همکار و دوست بوده، اظهار کرد: در موقعیت‌های مختلف با یکدیگر همکار بودیم. او در حوزه کتاب بسیار متخصص بود. بسیار فرد تودار و کم ادعایی بود و این جز ویژگی‌های شخصی و حرفه‌ای او بود. تعداد مصاحبه‌هایش بسیار کمتر از آثار قابل توجه او بود.

احد گودرزیانی نویسنده و پژوهشگر که  از سال ۱۳۷۲ به‌ عنوان پژوهشگر و نویسنده در حوزه هنری مشغول به کار بود آدینه ۲۹ آذرماه به دیار باقی شتافت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.