جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

جبار آذین:

«۲۳ نفر» از معدود تولیدات مطلوب سینماست

فیلم سینمایی ۲۳ نفر

سینماپرس: یک منتقد و کارشناس سینما گفت: «۲۳ نفر» از معدود آثاری است که در ان ارزش‌های فنی و معنایی به شکل مطلوبی مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش سینماپرس، جبار آذین منتقد و کارشناس سینما، با خوش ساخت خواندن فیلم «۲۳ نفر» به حوزه اظهار کرد: یکی از معدود فیلم‌های با محتوا و در مجموع خوش ساخت روی پرده سینمای‌های کشور فیلم سینمایی دفاع مقدسی ۲۳ نفر است. این فیلم با نگاه و تصویرسازی  متفاوت و بهرگیری از موضوعی نو، نگاهی پویا انسانی و اجتماعی به برخی از رویدادهای دفاع مقدس و گروهی از رزمندگان که در این فیلم نوجوانان هستند دارد.

وی افزود: داستان فیلم حکایت و روایت ۲۳ نوجوان است به صف دفاع از  ارزش‌ها و آرمان‌ها و دست‌آوردهای جامعه  به رزمندگان جبهه‌هایی حق علیه باطل پیوسته‌اند، گرچه قصه زندگی هر کدام از این افراد می‌توانست دستمایه تولید یک اثر سینمایی باشد و داستان فیلم و تعدد شخصیت‌های ان ظرفیت تولید سریال تلویزیونی را دارد با این همه  فیلمنامه‌نویس و کارگردان آن کوشیده است که با نگرش سینمایی و تصویری و روایت‌گونه به بخشی از برجسته‌ترین ویژگی‌ها و مشخصه‌های دوران دفاع مقدس در ارتباط با ۲۳ نفر باشد.

آذین ادامه داد: این فیلم گرچه می‌توانست در ابعاد بزرگتر و استفاده از هنرمندان حرفه‌ای و فنی و کارآمد ساخته شود، لیکن در بضاعت کنونی هم می‌توان آن را به عنوان یک اثر دفاع مقدسی ارزش مدار، اخلاق‌گرا و ارزشی که از داستان بازی‌ها و کارگردانی و همچنین صحنه پردازی و فضاسازی‌های به نسبت مقبول برخوردار است در کنار تجربه‌های قابل قبول کارگردان آن به آثار قابل تامل سینمای ایران از آن یاد کرد.

وی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های محتوایی و ساختاری ۲۳ نفر نگاه واقعگرا و غیرتصنعی به شخصیت‌هاست، آدم‌های این فیلم نه قهرمانان از نوع رامبویی هستند و نه افرادی که دچار ضعف و و گم کردگی و بی هویتی خود، اینها کارکترهایی آشنا، ملموس و برخواسته از دل جامعه هستند که برای ایفای نقش انقلابی خود به دوران دفاع مقدس و جبه های حق علیه باطل به جهت دفاع و پاسداری از کشور، ملت و و دین و مذهب متصل شده‌اند. این شاخصه در کنار ارائه کم و بیش مرتبط با داستان فیلم نمایشگر نوع زندگی، تفکرات و تعلقات و واقعیت‌های تلخ شیرین دوران جنگ است که توانسته ۲۳ نفر را در کنار آثار ملی، دینی و ارزشی با رویکردهای اعتقادی و ذهبی در عرصه سینمای دفاع مقدس جای دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.