چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

مهمترین رویداد سینمایی کشور از نگاه اهالی سینما/۱۰

فاضلی: جشنواره فجر برای بازگشت به روزهای اوج نیازمند ادغام بخش های ملی و جهانی و توجه به نقدهای اهالی رسانه است

محسن فاضلی

سینماپرس: محسن فاضلی منتقد سینما در آستانه برگزاری سی و هشتیمن جشنواره فیلم فجر با انتقاد شدید نسبت به افول این رویداد سینمایی گفت: جشنواره فجر برای بازگشت به روزهای اوج نیازمند ادغام بخش های ملی و جهانی، توجه به نقدهای اهالی رسانه و منتقدان و گزینش آثاری با محتوای ارزشمند است اما متأسفانه علیرغم اینکه این نکات بارها توسط کارشناسان خبره سینما و رسانه مطرح شده اما همچنان شاهد آن هستیم که مدیران و مسئولان و سیاست گذاران جشنواره تنها به سخنان مجیزگویان توجه می کنند و به حرف های منتقدان اهمیتی نمی دهند.

این منتقد در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از مسائلی که باعث شده تا جشنواره فیلم فجر مانند سال های ابتدایی برگزاری اش مورد توجه نباشد و حتی برخی از اهالی سینما از آن بری شوند این است که در این رویداد کمیت بر کیفیت به شدت غلبه کرده است.

وی ادامه داد: جشنواره نیازمند فیلم های پرتعداد در بخش مسابقه نیست؛ ما نیازمند فیلم هایی هستیم که مضمون و محتوایی ارزشمند در راستای اهداف و آرمان های جشنواره داشته باشند. در همین راستا می توان تنها تعداد اندکی فیلم های ارزشمند را در بخش مسابقه جشنواره گذاشت و مابقی فیلم ها را برای آگاهی اهالی رسانه و منتقدان از یک سال فعالیت سینمای ایران در بخش «خارج از مسابقه» به نمایش درآورد.

فاضلی در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: جشنواره فیلم فجر باید در شأن انقلاب اسلامی باشد. برای برگزاری یک جشنواره باشکوه از نظر محتوایی و اجرایی ما نیازمند سیاست گذاران و مدیران خبره هستیم اما متأسفانه همیشه دم دستی ترین افراد به مدیران سازمان سینمایی برای برگزاری جشنواره گزینش می شوند.

وی خاطرنشان کرد: گزینش این قبیل افراد برای سیاست گذاری و اداره جشنواره باعث می شود تا این رویداد سینمایی نتواند آنطور که شایسته اش است برگزار گردد. 

فاضلی در خاتمه اظهاراتش افزود: یکی از مشکلات بزرگ جشنواره فیلم فجر فقدان مانیفست روشن و مشخص است! هر دبیری در این جشنواره به صورت سلیقه ای تصمیم گیری و سیاست گذاری می کند و این اتفاق موجبات نزول این رویداد سینمایی را فراهم آورده است. این اتفاق در حالی است که همه جشنواره های معتبر و تراز اول دنیا مانیفست مشخصی دارند و بر اساس آن مانیفست به پیش می روند. از این رو امیدواریم که رئیس سازمان سینمایی به صورت قاطعانه جلوی عملکردهای سلیقه ای دبیران جشنواره ایستادگی کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.