دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱

در بیست و دومین برنامه «سینما؛ گفتمان فرهنگی»

مدیر افغان فیلم میهمان نشست «سینما؛ گفتمان فرهنگی»

حوزه هنری در لانگ شات (۴)

سینماپرس: بیست و دومین برنامه «سینما؛ گفتمان فرهنگی» با حضور دکتر صحرا کریمی مدیر کمپانی افغان فیلم افغانستان روز سه شنبه 26 آذر از ساعت 30/14 تا 30/16 در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، این برنامه با محوریت «بررسی گفتمان سینمایی ایران و افغانستان» با سخنرانی مدیر کمپانی افغان فیلم درجمع مستندسازان و اهالی رسانه پیش بینی شده است.

افغان‌فیلم، قدیمی‌ترین شرکت دولتی فیلم‌سازی در افغانستان است. صحرا کریمی فیلم‌ساز شناخته شده نویسنده است. او تحصیلات ابتدایی خود را در ایران و دانشگاهی را در اسلواکی گذرانده‌است. این هنرمند افغانستانی به عنوان بازیگر نقش اول، در چند فیلم ایرانی نیز ایفای نقش کرده‌است. او از دانشگاه هنر و فیلم جمهوری اسلواکی دکترای کارگردانی فلم داستانی دارد. رساله دکترای او درباره موج نو سینمای ایران بود.فیلم‌های «زنان پشت‌فرمان رانندگی»، «نسیمه، خاطرات روزانه دختری مهاجر» و «در جستجوی خیال» به کارگردانی او جوایز بین‌المللی به دست آورده‌اند.

برنامه «سینما؛ گفتمان فرهنگی» از جمله برنامه‌های سازمان سینمایی حوزه هنری است که به مباحث و مفاهیم مهم سینمای ایران و جهان می‌پردازد و تاکنون، به موضوعاتی چون: «جوان گرایی در سینما»، «درجه بندی سنی و ریتینگ»، «سینما و دیپلماسی فرهنگی»، «چالش‌های سینمای دفاع مقدس»، «بررسی آئین‌ها در سینما و سیما»، «چالش‌های نظارت در سینمای ایران» و ... با حضور کارشناسان و سینماگران نام آشنا پرداخته است.

شایان ذکر است استفاده از این برنامه برای اهالی رسانه، منتقدان و دانشجویان آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.