جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

مدیرعامل موسسه ناجی‌هنر مطرح کرد:

اهدای جایزه ویژه ناجی‌هنر در «سینماحقیقت»

مجتبی رشوند

سینماپرس: مجتبی رشوند از اهدای جایزه ویژه ناجی‌هنر در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مجتبی رشوند مدیرعامل موسسه ناجی‌هنر با حضور در محل برگزاری سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت، درباره جایزه ویژه این موسسه که برای اولین بار به یکی از مستندهای منتخب در جشنواره اهدا خواهد شد، گفت: امسال بیستمین سال تاسیس موسسه ناجی‌هنر است و شاید این جایزه باید سال ها قبل در جشنواره مهمی چون سینماحقیقت حضور پیدا می‌کرد. چون جشنواره سینماحقیقت انعکاس آن چه که در واقعیت هست را به همراه دارد و این در حوزه ماموریت نیروی انتظامی بسیار موثر است.
وی ادامه داد: بخش عمده ای از آن چه که در مستند و در حوزه مسائل اجتماعی نشان داده می شود، می تواند در عبرت آموزی دیگران و انتقال تجربه و تصمیم سازی موثر باشد. هدف ما در مستند، پیشگیری بسیاری از پدیده هایی است که به آسیب تبدیل می شود.
رشوند با اشاره به اینکه سال ها مستندساز و تهیه کننده مستند بوده است، عنوان کرد: نگاه من به مقوله مستند نگاهی کاربردی است و شاید سینمای داستانی این روزهای ایران در مطرح کردن مسائل اجتماعی، آن طور که باید کاربردی عمل نمی کند. آنچه که ما در سینمای مستند و به خصوص مستند اجتماعی می‌بینیم، قطعا می‌تواند اثرگذاری خاص و ویژه ای داشته باشد. از این جهت هرچند دیرهنگام ولی در این جشنواره جایزه ویژه‌ای را قرار دادیم و ان شاالله در سال های بعد با تعامل با دبیرخانه جشنواره حتما این بخش را گسترده تر می کنیم.
رشوند درباره حمایت ناجی‌هنر از فیلمسازان مستند نیز گفت: قطعا از این پس حمایت های ما از مستندسازان ویژه تر خواهد شد. ما در حوزه مجوز اعلام کردیم که باید در صورت تاییدشدن فیلمنامه، در کمتر از ۲۴ ساعت مجوزها صادرشود. امسال در این مجموعه حضور داریم تا بتوانیم بعضی از فیلمسازان را انتخاب کنیم تا برای ما کار بسازند و هرکسی که لیاقت دارد، براساس شایستگی انتخاب می شود.
وی در پایان با اشاره به راه اندازی بخش خانه تولیدات جوان اضافه کرد: جوانان می‌خواهند فضایی داشته باشند تا خودشان را نشان دهند. در خانه تولیدات جوان در ناجی‌هنر این فضا ایجاد خواهد شد و جوانان می توانند طرح و ایده خود را در آن جا بیان کنند و ما تاجایی که بتوانیم از آن ها حمایت می کنیم. ما به دنبال ایده های نو هستیم و علاوه بر حمایت های مالی حمایت های معنوی هم می کنیم. سعی می کنیم راه را برای فیلمسازان هموار کنیم چون اثرگذاری مستند بسیار بیشتر از قالب های دیگر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.