دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

در یک دهه اخیر؛

چند فیلم برتر سینمای جهان را بشناسید+ عکس

مکس دیوانه

سینماپرس: رئیس منتقدان فیلم هالیوود ریپورتر، لیستی از فیلم‌های برتر یک دهه اخیر را منتشر کرده است.

به گزارش سینماپرس، در فاصله سال ۲۰۱۰ تا امسال فیلم‌های خوب زیادی در ژانر درام اجتماعی تا عاشقانه‌های عجیب و غریب و فیلم‌هایی که منعکس کننده وضعیت دوران خود هستند، منتشر شده است.

انتخاب فیلم‌های سینمایی برتر در یک دهه کار آسانی نیست؛ در لیستی که توسط منتقد هالیوود ریپورتر منتشر شده شاید از نظر برخی‌ها جای خالی فیلم‌های زیادی حس شود. پس در نهایت به این نتیجه می رسیم که انتخاب فیلم‌ها سلیقه‌ای هستند و شاید کسی باشد که با فیلم‌های این لیست موافق نباشد. در ادامه با برخی از برترین فیلم های دهه اخیر جهان از نگاه رئیس منتقدان فیلم هالیوود ریپورتر  آشنا شوید:

بهترین فیلم‌های دهه اخیر از نگاه هالیوود ریپورتر

«کارلوس»

کارلوس در حقیقت یک سریال کوتاه (مینی سریال) است که در سال ۲۰۱۰ در سه قسمت منتشر شد و در همان روز هم نسخه ۵ و نیم ساعته آن منتشر شد. این فیلم زندگی نامه‌ای در مورد یک تروریست ونزوئلایی است که که ادگار رامیرز نقش اول آن را بازی می‌کند. این داستان حملات مختلف او از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۹۴ را پوشش می‌دهد. این فیلم در جشنواره فیلم کن نیز در بخش مسابقه‌ای به نمایش در آمده بود.

بهترین فیلم‌های دهه اخیر از نگاه هالیوود ریپورتر

«شبکه اجتماعی»

این فیلم بیش از یک دهه پیش تولید شده است؛ و به دلیل حضور آرون سرکین نویسنده فیلم به همراه کارگردان آن دیوید فینچر،  بسیار تیزبین به موضوع خلق نرم افزار فیس بوک در سال ۲۰۰۳ و زندگی سازنده آن می‌پردازد. آنچه که در این فیلم نشان داده می‌شود بسیار گسترده و سرگرم کننده است و می‌توان آن را به عنوان یک رویداد متعلق به نسل‌های قبل تلقی کرد.

بهترین فیلم‌های دهه اخیر از نگاه هالیوود ریپورتر

«درون لوین دیویس»

این فیلم با نقش آفرینی اسکایر آیزاک داستان شخصی است که در صدد آن است وارد صنعت موسیقی شود و می‌تواند به کسی تبدیل شود که شهرتی به اندازه باب دیلن داشته باشد، اما مشکلاتی در این عرصه دارد. اگرچه شخصیت دیویس در این فیلم ساختگی و تخیلی است، اما داستان فیلم از روی زندگی دیو ون رانک موسیقیدان فولکلور (بومی) اقتباس شده است.

بهترین فیلم‌های دهه اخیر از نگاه هالیوود ریپورتر

«لویاتان»

ابن فیلم محصول ۲۰۱۴ روسیه و داستان مردی به نام کولیا است که شغل مکانیکی دارد. او خود را درگیر نزاعی حقوقی با فرد قدرتمند شهر کرده که این موضوع می‌تواند باعث از دست رفتن زندگی و دارایی‌ او شود. هالیوود ریپورتر می‌گوید این فیلم لایه‌های سیاسی این کشور را یکی پس از دیگری می‌گشاید و فیلمی است که به ندرت در غرب ساخته می‌شود.

«روز و روزگاری در هالیوود»

شاید این فیلم بهترین فیلم تارانتینو نباشد اما فیلمی است که بیشتر از همه به ذائقه رئیس منتقدان فیلم هالیوود ریپورتر نشسته است. او می‌گوید دلیل این علاقه شاید این باشد که تارانتینو در این فیلم داستان قتل‌هایی که خانواده منسون مرتکب شده بودند را عوض می‌کند تا پایان خودش را رقم بزند.

«مکس دیوانه: جاده خشم»

فیلمی به کارگردانی جرج میلر با نقش آفرینی تام هاردی و شارلیز ترون است. داستان فیلم در دنیای آخر الزمانی است که عده‌ای به دنبال یک سرزمین رویایی هستند که البته با شکست روبرو می‌شود. به نظر این منتقد صحنه‌های تعقیب و گریز دیوانه وار در بیایان‌های بی پایان این فیلم یکی از بهترین اکشن‌های سینماست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.