چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

انتظارات از هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر/۴

محسنی نسب: جای خالی فیلمسازان انقلابی و ارزشی در هیأت انتخاب نگران کننده است/ علت حضور چهرهای تلویزیونی در هیات انتخاب مهمترین رویداد سینمایی کشور چیست؟

محسن محسنی‌نسب

سینماپرس: محسن محسنی نسب کارگردان سینما همزمان با معرفی هیأت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: جای خالی فیلمسازان انقلابی و ارزشی در هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر نگران کننده است. گویا دست اندرکاران برگزاری جشنواره فجر یادشان رفته که این رویداد برآمده و نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است و قاعدتاً باید یکایک دست اندرکاران این رویداد از میان چهره های سرشناس سینمای انقلاب اسلامی برگزیده شوند.

کارگردان فیلم های سینمایی «یورش» و «شیرهای جوان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کسانی که قرار است فیلم های حاضر در مهمترین رویداد سینمایی کشور را انتخاب کنند بایستی از حامیان و فعالان سینمای ارزشی باشند. این نکته ای است که متأسفانه سال ها است جای خالی اش در جشنواره فیلم فجر احساس می شود.

این سینماگر تأکید کرد: ما اگر به زمان برگزاری این رویداد سینمایی که در ایام الله دهه فجر است نگاه کنیم خود به خود متوجه خواهیم شد که با چه رویدادی سر و کار داریم و باید چه رویکردی داشته باشیم. من امیدوارم در همین سال جاری تا دیر نشده در هیأت انتخاب باید بازنگری جدی صورت گیرد و اگر اعضا تغییر نمی کنند حداقل ۳-۴ فیلمساز برجسته ارزشی دیگر به این هیأت اضافه شوند.

وی سپس با انتقاد از چینش هیأت انتخاب این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: یکی از سوألات بنده از دبیر محترم جشنواره این است که دلیل گزینش مدیران تلویزیونی برای انتخاب آثار مهمترین رویداد سینمایی کشور چیست؟ آقایان کرمی و احسانی درست است که از چهره های انقلابی محسوب می شوند اما مدت ها است که به عنوان چهره های تلویزیونی شناخته می شوند و حضورشان قطعاً در میان اعضای هیأت انتخاب تعجب برانگیز است. قطعاً ما در میان اهالی سینما چهره های موثر، پیشکسوت و فعال کم نداریم که بتوانیم از آن ها برای انتخاب آثار حاضر در این رویداد سینمایی بهره بگیریم.

محسنی نسب با بیان اینکه یکی دیگر از موارد فراموش شده در جشنواره فیلم فجر که به آن می توان عنوان جشنواره فیلم انقلاب را اطلاق کرد، تجلیل از فیلمسازان انقلابی است تصریح کرد: جداً این مورد جای سوأل است که چرا چند سالی است مسئولان جشنواره فجر از چهره های برجسته و فعال سینمای انقلاب اسلامی هیچ شخصی را برای تجلیل انتخاب نکرده اند و اکثریت افرادی که از آن ها تجلیل به عمل آمده است سابقه ای در حوزه سینمای انقلاب نداشته اند.

این فیلمساز متذکر شد: ای کاش یادمان نرود که جشنواره فیلم فجر جشنواره ای انقلابی است و همه چیز در آن باید نشأت گرفته از اهداف، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی باشد. از موارد اجرایی و ظاهری این جشنواره گرفته تا موارد محتوایی و باطنی آن باید نشأت گرفته از معنویات باشد و اگر چیزی غیر از این باشد این جشنواره نه جشنواره فیلم فجر است و نه انقلاب!

کارگردان فیلم های سینمایی «یاس های وحشی» و «آخرین مرحله» در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: امیدوارم در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر ما شاهد حضور خانواده های شهدا، حس و فضای انقلابی و آثار توأم با معنویات باشیم و دست اندرکاران جشنواره از این پس به فکر فضاسازی آرمان های انقلاب در این رویداد باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.