یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

هادی حاجتمند؛

نهادهایی که باید از ژانر دفاع مقدس حمایت کنند، تفکرات انقلابی را نمی‌پسندند

هادی حاجتمند

سینماپرس: هادی حاجتمند کارگردان سینما گفت: از آدم‌هایی مثل من که اعتقادی به انقلاب و دفاع مقدس داریم و از این محتوا دفاع می‌کنیم، هیچ حمایتی نمی‌شود. گویا نهادهایی که باید از این ژانر حمایت کنند، ما را نمی‌پسندند. از سوی دیگر همکارانمان هم فکر می‌کنند دست ما در جیب حکومت و وضعمان خوب است؛ در حالی که اینگونه نیست.

به گزارش سینماپرس، هادی حاجتمند کارگردان سینما درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به مهر گفت: در حال حاضر مشغول کاری نیستم چراکه گویا پولی برای امثال من نیست تا فیلم بسازیم. از سوی دیگر قیمت‌ها و برآوردها با یکدیگر همخوانی ندارد؛ دستمزدها افزایش پیدا کرده است و برای مثال وقتی تهیه‌کنندگان می‌شنوند که فقط برای نگارش یک فیلمنامه باید ۲۰۰ میلیون تومان خرج کنیم، می‌ترسند و پا پس می‌کشند! البته من به سینماگرانی که نورچشمی هستند و از هر طرف مورد دفاع قرار می‌گیرند، کاری ندارم. منظور من سینمای بدنه است که می‌خواهد روی پای خودش بایستد و پول خودش را دربیاورد اما معمولا این وسط همین نوع از سینماگران قربانی می‌شودند. بنابراین یا باید فیلمی بسازی که سیستم از آن راضی باشد، یا باید یک سرمایه‌دار بزرگ هوایت را داشته باشد.

این کارگردان با بیان اینکه چندی پیش به یکباره پول‌های بزرگی وارد سینما شد، اظهار کرد: اصولا نحوه کار به این صورت است که وقتی با کسی مذاکره می‌کنیم، آنها رقم قرارداد فیلم قبلی خود را عنوان می‌کنند و در نظر دارند بیشتر از آن مبلغ، پول دریافت کنند. یعنی وقتی فیلمی با تهیه‌کننده و اسپانسر پولدار ساخته می‌شود، به عوامل هم پول درشت و خوبی می‌رسد. این افراد طبیعتاً با ما که به‌صورت مستقل کار می‌کنیم و پول معمولی می‌دهیم، کار نمی‌کنند و می‌گویند در پروژه‌های قبلی چندیدن برابر بیشتر از آنچه که شما پیشنهاد داده‌اید، گرفته‌ایم. همین موضوع هم باعث ایجاد تناقض‌های جدی می‌شود. به ویژه در حوزه بازیگران که دستمزدهایشان ناگهان افزایش پیدا کرد. راه حل این موضوع این است که استانداردها مطرح شود، ولی آنقدر در سینمای ما حاشیه مطرح است که این حواشی نمی‌گذارد موارد اصلی دیده شود. حتی این بحث‌ها باعث شده فیلم‌ها در حوزه محتوا، کیفیت و فرم افول و سقوط کنند.

وی افزود: هر چند گفته می‌شود سیستم به صورت تمام قد پشت بچه حزب‌اللهی‌ها ایستاده، اما این اتفاق نمی‌افتد. یعنی از آدم‌هایی مثل من که اعتقادی به انقلاب و دفاع مقدس داریم و از این محتوا دفاع می‌کنیم، هیچ حمایتی نمی‌شود. گویا نهادهایی که باید از این ژانر و این مدل حمایت کنند، ما را نمی‌پسندند. از سوی دیگر همکارانمان هم فکر می‌کنند دست ما در جیب حکومت و وضعمان خوب است؛ در حالی که اینگونه نیست.

حاجتمند در پایان با بیان اینکه بعد از فیلم سینمایی «مدیترانه» روی فیلمنامه حساسیت زیادی پیدا کرده و مصر است که حتما با یک فیلمنامه خوب فیلم بسازد، اظهار کرد: یک سری مسائل ریز درباره «مدیترانه» وجود دارد که مانع از اکران آن شده است؛ برای مثال به ما گفته اند این فیلم ضد دفاع است در حالی که اصلا اینطور نیست چون من هم آدم ضد دفاعی نیستم که فیلم ضددفاعی بسازم. تلاش می‌کنیم ظرف یک ماه آینده بتوانیم «مدیترانه» را اکران کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.