چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷

در مستند «از ایفل تا آزادی»؛

مرور خاطرات میشل ستبون عکاس فرانسوی در انقلاب ۵۷ ایران

میشل ستبون

سینماپرس: تولید مستند «از ایفل تا آزادی» از جدیدترین تولیدات شبکه پرس‌تی‌وی با حضور میشل ستبون، عکاس فرانسوی، در تهران ادامه دارد.

به گزارش سینماپرس، مستند «از ایفل تا آزادی» که به تهیه‌کنندگی امیر فکری و کارگردانی اسلام فتحی به روایت حضور میشل ستبون عکاس فرانسوی در انقلاب ۵۷ ایران و مرور خاطرات وی از ثبت وقایع پیرامون پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد، در تهران و قم در حال تصویربرداری است.

گروه سازنده این مستند تاکنون با حضور در ۱۲ محل از نقاطی که میشل ستبون در سال ۵۷ و در جریان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از آن‌ها عکس ثبت کرده است به بازگویی خاطرات وی از آن روزها از زبان خودش پرداخته است و ۴ محل باقی مانده نیز در روزهای آینده تصویربرداری خواهد شد.

در ادامه تولید مستند، تصویربرداری صحنه‌های مربوط به روایت خاطرات ستبون از عکس‌های گرفته شده از حضور امام خمینی(ره) در پل حجتیه قم نیز طی روزهای آینده در قم انجام خواهد شد.

مستند «از ایفل تا آزادی» با هدف مرور حوادث انقلاب اسلامی ایران از نگاه عکاس فرانسوی در شبکه پرس تی وی تولید می شود.

ستبون که از اوایل شروع انقلاب در ایران به پوشش تظاهرات در تهران و قم پرداخته و تا قائله کردستان حدود سی هزار عکس سیاه و سفید و رنگی تهیه کرده است در این مستند به بیان خاطرات خود از همراهی امام خمینی(ره) از نوفل لوشاتو تا هنگام ورود به ایران در بهمن ماه سال ۵۷ خواهد پرداخت.

مستند «از ایفل تا آزادی» که خاطرات ستبون عکاس خبری دیروز و عکاس هنری امروز از حضور در دوران انقلاب اسلامی را به تصویر کشیده است در تهران، قم، پاریس و نوفل لوشاتو تولید می‌شود. تصویربرداری بخش فرانسه این مستند به پایان رسیده و تولید بخش‌های مربوط به ایران با حضور میشل ستبون در تهران و قم ادامه دارد. وی در ایران به سراغ محل هایی که در دوران انقلاب از آن عکس گرفته است، می رود و یاد و خاطره آن لحظه‌ها را همراه با عکس‌های آن زمان روایت می کند.

علیرضا سلیمانی‌زاده محقق و نویسنده، حمیدرضا مرادی مدیر تولید و یونس خلاش و رضا فتحی تصویربرداران فرانسه از دیگر عوامل تهیه و تولید این مستند هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.