سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱

با حضور مدیران شبکه مطرح شد؛

شبکه «سلامت» و «مستند» به جمع حامیان جشنواره اخلاق پزشکی پیوستند

جشنواره فیلم و عکس اخلاق پزشکی

سینماپرس: شبکه سلامت و شبکه مستند حامی جشنواره فیلم و عکس اخلاق پزشکی شدند.

به گزارش سینماپرس، مجتبی پارسا مسئول دبیرخانه دائمی کنگره اخلاق پزشکی و محمد کیاسالار دبیر جشنواره فیلم و عکس اخلاق پزشکی درباره اهداف و برنامه‌های جشنواره اخلاق پزشکی با محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه سلامت سیما و سلیم غفوری مدیر شبکه مستند گفتگو کردند.

تا کنون معاونت آموزشی وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی کشور، انجمن اخلاق پزشکی ایران، مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و مازندران برای حمایت و همراهی این جشنواره که با سرپرستی شورای عالی اخلاق پزشکی کشور برگزار می‌شود، اعلام آمادگی کرده‌اند. اکنون نیز شبکه مستند و سلامت سیما به جمع حامیان جشنواره اخلاق پزشکی پیوست.

جشنواره فیلم و عکس اخلاق پزشکی، همزمان با هفتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی، از ۱۶ تا ۱۸ بهمن ۹۸ در ساری برگزار می‌شود.

این جشنواره که مشتمل بر سه بخش (فیلم مستند، فیلم کوتاه و عکس) است، طیف متنوعی از مضامین اخلاق پزشکی، همچون رابطه پزشک و بیمار، تاریخ پزشکی، حقوق بیمار، مراقبت‌های پایان حیات، مرگ مغزی، پیوند اعضا، سقط جنین، اتانازی، ناباروری و درمان‌های کمک‌باروری، رعایت حریم خصوصی بیماران، رازداری، اخلاق حرفه‌ای و سازمانی، حقیقت‌گویی و دادن خبر بد به بیمار، اخلاق در پژوهش و آموزش، اخلاق در بلایا و فوریت‌ها، تعارض منافع و مواردی از این دست را در بر می‌گیرد.

دبیرخانه این جشنواره ۳۰ آذرماه را آخرین فرصت برای ارسال آثار عنوان کرده است. علاقمندان برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پرتال جشنواره به آدرس mehr.tums.ac.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.