سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴

به کارگردانی بهناز بستان‌دوست؛

«مصائب یک زن خانه دار» به رادیو نمایش رسید

رادیو نمایش

سینماپرس: این روزها نمایش رادیویی «مصائب یک زن خانه دار» به کارگردانی و بازیگری بهناز بستان دوست از رادیو نمایش پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، بهناز بستان دوست بازیگر و کارگردان «مصائب یک زن خانه دار» درباره این اثر نمایشی که در ۹۰ قسمت ساخته می شود، به مهر گفت: این نمایش را سمیه خطیب زاده نوشته و چهار سال است که با من همکاری می کند. او نویسنده خلاقی است و در زمینه فانتزی بسیار خوب می نویسد و علاوه بر آن خوش فکر است و همین باعث شده تادر این کار با هم همراه باشیم.

وی ادامه داد: «مصائب یک زن خانه دار» درون مایه طنز دارد و با روزمرگی ها مرتبط است. داستان این نمایش درباره روزمرگی های یک دختر جوان است که تازه ازدواج کرده است و در ارتباط با آدم های اطرافش برخورد فانتزی دارد و کارهای عجیب و غریب می کند.

بستان دوست با اشاره به تولید این سریال در قسمت های پنج دقیقه ای و جایگاه آن در بین مخاطبان رادیو بیان کرد: باید در نمایش پنج دقیقه ای به مخاطب فرصت داد تا با آن ارتباط برقرار کند. البته خیلی سخت است که یک متن نمایشی در ۵ دقیقه به سرانجام برسد چون رخ دادن اتفاقات در قالب سرگرمی و آموزش در یک اثر نمایشی آن هم در مدت زمان کوتاه ۵ دقیقه کار آسانی نیست. با این حال همین فشردگی علاوه بر نویسندگی، در بازی هم اتفاق می افتد بنابراین رنگ و شکلی که می خواهیم به دیالوگ بدهیم باید در هر جمله پررنگ تر از قبل باشد.

بازیگر و نویسنده با سابقه رادیو نمایش در پایان گفت: کارهای بلند از رمان تا نمایش بیشتر از نمایش های کوتاه مورد توجه مخاطب رادیو است و شاید بازه زمانی یک ربع شرایط سخت تری برای درگیر شدن ذهنی و احساسی مخاطب داشته باشد که همین دشواری کار ما را نشان می دهد. البته باید دید به مرور زمان مخاطبان رادیو چه واکنشی نسبت به پخش نمایش های کوتاه از خود نشان می دهند که البته تا حد زیادی بستگی به متن های خوب نمایشی و اجرای قوی هنرمندان رادیو دارد.

علاقه مندان می توانند هر روز ساعت ۸:۳۰ شنونده نمایش رادیویی «مصائب یک زن خانه دار» به نویسندگی سمیه خطیب زاده، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا و با بازی و کارگردانی بهناز بستان دوست از رادیو نمایش باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.