سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

با حضور مدیر شبکه تشریح شد؛

اقدامات شبکه «ایران کالا» برای اشتغال زایی

شبکه ایران کالا

سینماپرس: نشست خبری شبکه «ایران کالا» با حضور اردشیر زابلی زاده مدیر شبکه و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، اردشیر زابلی زاده مدیر شبکه «ایران کالا» امروز و در نشست خبری شبکه گفت: شبکه «ایران کالا» از زمان تأسیس خود اقدامات مهمی را انجام داده است.

وی افزود:برای حمایت از تولیدکنندگان به برگزاری دو نشست هم اندیشی حمایت از کالای ایرانی در ابتدا و پایان سال ۹۷ و برگزاری نشست با رؤسای اصناف، حوزه پوشاک در آستانه بازگشایی مدارس در نیمه سال ۹۷ اقدام کردیم که با رضایت تولیدکنندگان همراه  شد.

مدیر شبکه «ایران کالا» گفت: این دو نشست باعث شد دغدغه‌های آنها را شناسایی کنیم و برنامه‌های ما بر اساس آن ساخته شود.

برگزاری اولین گردهمایی با باشگاه «ایران نشان» در اواخر آذر ماه 

مدیر شبکه «ایران کالا» پیرامون باشگاه «ایران نشان» گفت: در سال رونق تولید و در راستای صحبت‌های رئیس رسانه ملی در زمینه حمایت حداکثری از کارآفرینان کشور پس از راه‌اندازی پویش ملی «ما حمایت می‌کنیم» و تیم فوتبال «کارآفرینان ایران» در سال گذشته، شبکه «ایران کالا» گام بزرگی را با هدف ایجاد تعامل بیشتر با تولیدکنندگان و تجلیل از کارآفرینان کشور برداشته و باشگاه «کارآفرینان ایران» با نام «ایران نشان» را راه‌اندازی کردیم. به همین دلیل اولین گردهمایی با باشگاه «ایران نشان» در اواخر آذر ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

او پیرامون اهداف باشگاه «ایران نشان» گفت: ایجاد وفاق و مودت بین کارآفرینان و فضایی برای نزدیک شدن آنها به یکدیگر، هم افزایی بین تولیدکنندگان و بهره‌مندی از توان و ظرفیت‌های فنی و تولیدی سایر اعضا، تسهیل در برقراری ارتباط کارآفرین با رسانه ملی و به ویژه شبکه «ایران کالا»، الگوسازی برای جوانان و کارآفرینان فعال کشور، زنده نگه داشتن نام و یاد بنیانگذاران و پیشکسوتان عرصه تولید، تجلیل و تکریم کارآفرینان با سابقه بیش از ۱۰۰ سال فعالیت در عرصه تولید به عنوان اعضای باشگاه، ایجاد بستری برای  آموزش کسب و کار توسط اعضای باشگاه و انتقال تجربه آنان به جوانان، توجه ویژه به جوانان خاص و افرادی که با بهره‌گیری از فناوری روز اقدامات خاص انجام داده‌اند، شناسایی و معرفی شرکت‌هایی که مجددا فعال شده‌اند و شناسایی تولیدکنندگان بخشی از اهداف باشگاه «ایران نشان» است.

مدیر شبکه «ایران کالا» با اشاره به فعالیت‌ها و اشتغال‌زایی که این شبکه برای تولیدکنندگان دارد، بیان کرد: پخش آگهی استخدام و معرفی فرصت‌های کاریابی در ایجاد اشتغال برای جوانان با همکاری بنگاه‌های کاریابی، همچنین راه‌اندازی برنامه «پول کجاست» با هدف اشتغال جوانان که تاکنون منجر به جذب حداقل ۱۲۰ نفر توسط کارآفرینان شده است و  پخش برنامه «وقت کار» با موضوع معرفی مشاغل ایران و راه‌اندازی بخش آموزش در سایت شبکه «ایران کالا» با هدف اشتغال زایی و ترویج مشاغل خانگی اتفاق افتاده است.

زابلی‌زاده ادامه داد: در حوزه اشتغال‌زایی با سازمان فنی و حرفه‌ای همکاری داشته ایم و سمینارهای آموزشی و انگیزشی در حوزه استارت‌آپ‌ها پخش و سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک در حوزه کسب و کار را با مشارکت انجمن مدیریت استراتژیک وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار کرده‌ایم.

او با اشاره به دیدار تولیدکنندگان با مقام معظم رهبری اظهار کرد: از زمان راه اندازی شبکه «ایران کالا» با مشکلات مالی مواجه بودیم، سازمان صدا و سیما به صورت رایگان خدماتی به تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی ارائه می‌کرد، اما به تازگی این شبکه سود اندکی دریافت می‌کند. در دیدار اخیری که تولیدکنندگان با مقام معظم رهبری داشتند تصمیم گرفتیم برای تولیدکنندگان کالاهای ایرانی تخفیف بیشتری در نظر بگیریم همچنین برای اولین بار در این شبکه فروش مستقیم کالا به صورت قانونی برای تولیدکنندگان را راه‌اندازی کردیم.

مدیر شبکه «ایران کالا» با اشاره به برنامه‌هایی که برای حمایت از مصرف‌کننده در این شبکه روی آنتن می‌رود، بیان کرد: برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعات توسط مصرف‌کننده برنامه زنده «تحریریه اقتصاد» و بررسی مسائل روز اقتصادی کشور را با حضور کارشناسان اقتصادی راه‌اندازی کردیم که آخرین اتفاقات را بررسی می‌کند. همچنین برای اولین بار نماینده تعزیرات به همراه دوربین زنده در بازار حضور و کنترل قیمت‌ها را بررسی می‌کنند که این اتفاق به تازگی رخ داده است.

زابلی زاده گفت:برنامه زنده «نما» با محوریت معرفی محصولات با کیفیت ایرانی در نمایشگاه‌ها روی آنتن می‌رود در ضمن برنامه «کافه تبلیغ» با رویکرد نقد در حوزه تبلیغات، اینترنت، فضای مجازی، کانون‌های تبلیغاتی، بیلبوردها، نحوه تبلیغات توسط تولیدکنندگان خارجی روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.