دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

با حضور نمایندگان سه ارگان؛

امضای تفاهمنامه بنیاد ملی نخبگان با صداوسیما و وزارت ارتباطات

صدا و سیما

سینماپرس: بنیاد ملی نخبگان با صداوسیما و وزارت ارتباطات تفاهمنامه‌ای با محوریت «طرح شهید احمدی‌روشن» منعقد کرد.

به گزارش سینماپرس، تفاهمنامه بنیاد ملی نخبگان با وزارت ارتباطات و معاونت فضای مجازی صداوسیما برای اجرایی کردن «طرح شهید احمدی روشن» امروز دوشنبه چهارم آذر منعقد شد.

محمد شریف‌خانی معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما، محمود سعادت قائم مقام رییس بنیاد نخبگان، حمیدرضا سالاریه معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان و سیدستار هاشمی معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات از حاضران در این نشست بودند.

تفاهمنامه بنیاد ملی نخبگان با صداوسیما و وزارت ارتباطات

سالاریه در ابتدای این نشست عنوان کرد: طرح شهید احمدی‌روشن به توانمندسازی استعدادهای برتر تحصیلی در حوزه حل مسائل واقعی کشور می‌پردازد. بنیاد ملی نخبگان بحث توانمندسازی نخبگان را به‌عنوان محور اصلی خود در پیش گرفته بود و با همراهی استادان خبره فعالیت می‌کند.

وی در توضیح طرح شهید احمدی‌روشن اظهار کرد: این طرح حدود ۲ سال گذشته در بنیاد شروع و سه دوره از این طرح سپری شده است. برخی از آیین‌نامه‌ها، مقررات و محورهای اجرایی راه‌اندازی و تعدادی از هسته‌های پژوهشی در کشور در قبال این طرح تسکیل شد. در دور چهارم اجرایی کردن طرح شهید احمدی‌روشن که از پاییز ۹۸ شروع شد، تمایل داریم این طرح را توسعه دهیم و برخی از دستگاه‌های دیگر هم به این طرح ورود کنند. مجموعه صداوسیما و مجموعه وزارت ارتباطات نیز از همین حیث در این جلسه حضور دارند.

بهره‌گیری از نیروی نخبگانی

در ادامه هاشمی درباره ماموریت‌های وزارت ارتباطات توضیح داد: در معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات طرحی برای اقتصاد مقاومتی داریم با نام «کریدور فاوا» که در آن تعدادی از پروژه‌ها با نام پیشران شناخته می‌شوند که یکی از این پروژه‌ها کمک به زیست بوم تلفن همراه با نگاه حمایت از تولید داخل است.

وی اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های پیشران شکل گیری ای‌اوتی، توسعه اپلیکیشن‌ها و... است. آنچه که وزارت ارتباطات را با بنیاد ملی نخبگان ارتباط می‌دهد این است که نیاز صنعت ارتباطات را شناسایی کرده تا برای آن از هسته های نخبگانی تفاهمنامه ای که امروز شکل می‌گیرد کمک بگیریم.

هاشمی تصریح کرد: باید بتوانیم از بخشی از نیروی نخبگانی کشور در راستای حل مسائل کشور بهره بگیریم و امیدوارم این سرآغاز تعامل نزدیکی بین وزارت ارتباطات و بنیاد نخبگان باشد.

مهمترین سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی است

شریف‌خانی نیز در ادامه گفت: آقای سعادت از روزی که وارد این بنیاد شد، دنبال تحولی عظیم بود و امروز که سرآغاز دوره چهارم طرح شهید احمدی‌روشن است به نظرم بخشی از این تحولات انجام شده است. با شناختی که از این طرح دارم می‌دانم این طرح به لحاظ تاثیرگذاری بسیار مهم است چون از نزدیک و با عنوان هیات علمی دانشگاه با آن اشنایی دارم.

معاون فضای مجازی صداوسیما تصریح کرد: هر سازمانی مهمترین نیرویش سرمایه انسانی است که اگر زبده باشد سازمان را تکان می‌دهد و مهمترین دستاورد این تفاهمنامه دسترسی به نخبگان است، ما در حوزه فنی و محتوایی نیازمند این نیروها هستیم.

کم‌توجهی به مسائل فرهنگی از فرهنگ استفاده از تکنولوژی تا تقلید از برنامه تلویزیونی

سپس محمود سعادت قائم مقام بنیاد نخبگان عنوان کرد: این نیروی انسانی زبده که به صورت بالقوه وجود دارد، اگر بالفعل شود اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. بخشی در حاکمیت و بخشی در مجموعه های خصوصی وارد می شوند.

وی اضافه کرد: نیروهای ما به خیلی از مسائل فنی اشراف دارند اما در حوزه بحث‌های فرهنگی، علوم انسانی و اجتماعی نوعی کم‌توجهی صورت می‌گیرد. فکر می‌کنم هر دو حوزه صداوسیما و وزارت ارتباطات به لحاظ مسائل فرهنگی و تکنولوژی مورد استفاده مرتبط هستند و نقش پررنگی دارند.

سعادت در ادامه به مصادیقی که در حوزه مسائل فرهنگی قابل ارزیابی است، اشاره کرد.

وی در پایان سخنانش گفت: این طرح می تواند نیاز روز کشور باشد که نخبگان بدانند بعد از دانشگاه فضایی هست که در آن فعالیت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.