یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳

امیرحسین شریفی؛

بازیگران به نوعی ویترین سینما و تلویزیون محسوب می‌شوند

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه‌کننده سینما گفت: بازیگران به نوعی ویترین سینما و تلویزیون محسوب می‌شوند، پس اینکه بدانیم چه هنرمندانی جلوی دوربین هستند بسیار اهمیت دارد، اما آیا آن چیزی که امروز در میان برخی بازیگران شاهد آن هستیم نمودی از هنرمندان اخلاقی است؟

به گزارش سینماپرس، امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره فضای نامطلوب تولید در سینما چنین اظهار نظر کرد: متاسفانه فضا در حوزه فرهنگ به گونه‌ای نیست که بتوان از آن انتظار داشت کارهای درخور توجهی در آن تولید شود، زیرا برای اینکه سینما بتواند خالق کارهای دینی باشد باید آدم‌هایی که در آن فعالیت می‌کنند نیز به آموزه‌های مورد نظر پایبند باشند.

وی افزود: بازیگران به نوعی ویترین سینما و تلویزیون محسوب می‌شوند، پس اینکه بدانیم چه هنرمندانی جلوی دوربین هستند بسیار اهمیت دارد، اما آیا آن چیزی که امروز در میان برخی بازیگران شاهد آن هستیم نمودی از هنرمندان اخلاقی است؟

تهیه کننده فیلم «اشک سرما» تاکید کرد: وقتی مردم در کارهای نمایشی یک بازیگر را می‌بینند که تبلیغ حجاب را می‌کند و همان بازیگر در فضای مجازی پوششی غیر از آنچه که بازی کرده را تبلیغ می‌کند مردم نسبت به کل موضوع بدبین می‌شوند، برای همین در سطح جامعه ما برخی نابهنجاریهای پوششی را شاهد هستیم.

شریفی تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم اگر در سطح جامعه پوشش‌های بد وجود دارد به خاطر فیلم‌ها، سریا ها و رفتارهایی است که بازیگران انجام می‌دهد، ولیکن این موضوع نیز بی تاثیر نیست، چون هنرپیشه‌ها برای بسیاری از جوانان الگو هستند، به همین دلیل وقتی یک جوان می‌بیند الگویش پوشش خاص را برای خود اختیار کرده، سعی می کند از او تقلید کند.

تهیه کننده فیلم «ضیافت» تصریح کرد: به نظرم باید شرایط به گونه‌ای باشد تا تعهد هنرمندی که می‌خواهد به عنوان بازیگر در سینما مشغول شود ابتدا اثبات شود و سپس وارد این عرصه گردد. این امر به معنای سانسور  و محدود کردن نیست، بلکه استفاده بهینه از نیروی انسانی است که در همه مشاغل وجود دارد اما در سینمای ما مد نظر قرار نمی‌گیرد. بگذارید مثالی بزنم هر فردی می‌خواهد وارد دانشگاه شود ابتدا کنکور می‌دهد، پس چرا نباید در این حوزه، کنکور وجود داشته باشد؟.

شریفی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: مدیران سینمایی و تلویزیونی یکی دیگر از پاشنه‌های آشیل سینماست، چون آنها نیز شکلی تخصصی ندارند، بلکه به واسطه عوامل دیگر انتخاب شده است برای همین اکثر آنها قادر نیستند، کارکرد خوبی داشته باشند. این اتفاق نیز منوط به دوره‌های خاص نبوده، بلکه عموماً چنین امری در حوزه فرهنگ و هنر رایج است.

وی در پایان بیان کرد: با این توضیح که اگر بخواهم نمره‌ای به عملکرد مدیران هنری بدهم مطمئنا نمره خوب نخواهد بود همانگونه که به بسیاری از بخش‌های هنر و فرهنگ و عوامل آن نیز نمی‌توان نمره خوبی داد. از نگاه من فرهنگ مهمترین بخش در هر جامعه‌ای است پس هرکس می‌خواهد در آن فعالیت کند باید شرایط لازم را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.