یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

به کارگردانی عبدالرضا نعمت اللهی؛

«شهید مهدی عراقی» روی آنتن شبکه مستند

مستند «یکه‌سوار»

سینماپرس: مجموعه مستند «یکه‌سوار» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عبدالرضا نعمت اللهی روایتی از زندگی و مبارزات شهید مهدی عراقی یکشنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، «یک سوار» مستندی است که به معرفی شهید حاج مهدی عراقی از اعضای فدائیان اسلام و از پایه‌گذاران اولیه حزب موتلفه اسلامی در ایران می‌پردازد.

این مستند در ۴ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تهیه‌شده و  در قسمت‌های مختلف به فصل‌های مختلفی از زندگی این چهره انقلابی از شروع فعالیت‌های مبارزاتی ایشان  با جمعیت فداییان اسلام، آشنایی با امام خمینی (ره)، تبعید امام (ره)، ترور حسنعلی منصور، دوران محکومیت و زندان تا جشن سپاس و آزادی و درنهایت حضور شهید عراقی در نوفل‌لوشاتو و شهادت وی به دست گروهک فرقان در شهریور ۱۳۵۸ پرداخته است.

این مستند روایتی از زندگی  تا شهادت مهدی عراقی از زبان سی چهره‌ سیاسی، مبارزان پیش از انقلاب، دوستان و خانواده‌ است و  از این چهره‌های سیاسی می‌توان به علی‌اکبر ناطق نوری، محسن رفیق‌دوست، بهزاد نبوی، فرخ نگهدار، بهروز افخمی، عزت شاهی، جواد حجتی کرمانی، عبدالمجید معادی‌خواه، محمدرضا طالقانی، محمود دعایی و ... اشاره کرد.  
تهیه‌کنندگی و کارگردانی این اثر را عبدالرضا نعمت‌اللهی بر عهده داشته است و از دیگر عوامل آن می‌توان به تحقیقات و مصاحبه‌ها سید مصطفی حسینی، تصویربرداری بهادر خردمندکیا و محمد بنکدار و موسیقی هدایت احمدزاده اشاره کرد.  
قسمت نخست این مستند امروز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن دوشنبه ساعت ۸ خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.