چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

علیرضا سربخش:

دوقطبی سازی و ایجاد حاشیه با سوءاستفاده انتخاباتی از سینما

علیرضا سربخش

سینماپرس: یک کارشناس سینما معتقد است که سازمان سینمایی قصد بهره‌برداری انتخاباتی از سینما را دارد و به همین دلیل به جای مسائل اصلی به حاشیه‌ها و موضوعات فرعی دامن زده می‌شود.

به گزارش سینماپرس، علیرضا سربخش، منتقد سینما و جانباز دفاع مقدس به کیهان گفت: سینما الان در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و فیلم‌ها از جنبه محتوایی و تکراری بودن سوژه‌ها و نداشتن عمق و فقدان پیام‌های مثبت، به شدت رنج می‌برند. به خصوص فیلم‌هایی که در قالب کمدی ساخته می‌شوند محتوا و پیام خوبی ندارند. حتی خود بازیگران هم گاهی در صحبت‌ها اعلام می‌کنند که ما این فیلم‌ها را بازی می‌کنیم اما از آنها رضایت نداریم.

وی افزود: یکی از آیتم‌ها فروش فیلم‌هاست که می‌بینیم فیلم‌ها آن گونه که شایسته است فروش نمی‌کنند. طی یک سال اخیر وضعیت اقتصادی سینما به شدت کساد شده است. اگر قیمت بلیت بالا نمی‌رفت احتمالا رقم خیلی کمی ثبت می‌شد.
این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکل امروز سینمای ما مشکل مدیریت است. درواقع، سینمای ما اصلا مدیریت نمی‌شود و یله و رهاست.
سربخش ادامه داد: مشکل دیگر این است که بسیاری از امور به تهیه کنندگان و خود سینماگران واگذار شده است. گویا نظام، حقی در سینما ندارد. جای سؤال است که در کجای دنیا سینما توسط حکومت رها شده است؟ مدیریت سینما باید به کسی واگذار شود که مدیر رسانه باشد و فن آن را بداند و نظریه‌پرداز باشد. اما وقتی کار به افراد عادی واگذار شود آنها غیر از اینکه جلوی بینی خود را ببینند کاری نمی‌کنند.
این منتقد سینما اظهار داشت: گروهی که در وزارت ارشاد مستقر هستند با قصد بهره‌برداری انتخاباتی از سینما، در پی دوقطبی سازی و ایجاد حاشیه هستند. یعنی به این سمت و سو حرکت می‌کنند که مردم را از مسائل اصلی که مسائل اقتصادی و معیشتی است باز بدارند و موضوعاتی چون توقیف فیلم‌ها را به عنوان مسئله اصلی مطرح کنند!
سربخش تأکید کرد: درجه‌بندی سنی فیلم‌ها نیز یکی از نقشه‌های این دولت است تا فیلم‌هایی ساخته شود که سینما از سمت و جهت اصلی خودش خارج شود. هشدار می‌دهم که یکی از اهداف آنها این است که زمینه‌ای را فراهم کنند که شورای مجوز ساخت فیلم ساقط شود. این درحالی است که می‌دانیم در بسیاری از کشورها فیلمی اگر مجوز ساخت نداشته باشد مجوز اکران نمی‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.