سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

روی موج رادیو ایران؛

زبان فارسی و هویت ملی ایران به روایت «پارسی‌گویان»

رادیو ایران

سینماپرس: محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران گفت: برنامه دیگر رادیو ایران «پارسی‌گویان» است که به زبان فارسی و هویت ملی ایران می‌پرازد و مخاطبان آن علاوه بر ایران، فارسی زبانان کشورهای دیگر هم مورد نظر هستند.

به گزارش سینماپرس، محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران درباره اینکه چه برنامه‌های جدیدی را برای مخاطب در نظر گرفته‌اند با اشاره به پخش برنامه‌های سابق به مهر بیان کرد: پخش برنامه «صبح جمعه با شما» بعد از ماه صفر آغاز شده است همچنین برای پخش برنامه «کوی نشاط» نیز با قدرت برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: برنامه «یک دو صدا» در فصل جدید به موسیقی و ترانه‌ها می‌پردازد و شرکت‌کنندگان در سه بخش ترانه سرایی، خوانندگی و آهنگسازی به رقابت می‌پردازند. همچنین محمدرضا چراغعلی، سعید بیابانکی و علیرضا افتخاری داوران این برنامه هستند.

محمدزاده با اشاره به رویکرد شبکه برای برنامه ریزی روی چند برنامه اصلی شبکه توضیح داد: ما چهار برنامه را به عنوان آثار شاخص انتخاب کرده ایم که می‌خواهیم سطح آن‌ها را از نظر کیفی افزایش دهیم. یکی از این برنامه‌ها «نمودار اقتصادی» است که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور نیاز است جدی‌تر به برنامه‌های اقتصادی ورود کنیم. برنامه بعدی «کافه هنر» است که به رویدادهای فرهنگی و هنری سطح کشور می‌پردازد و مورد استقبال هم قرار می‌گیرد و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد جزو برنامه‌هایی در سطح اول است که مخاطب آنها را پیگیری می‌کند.

مدیر رادیو ایران در ادامه اظهار کرد: برنامه دیگر رادیو ایران «پارسی‌گویان» است که به زبان فارسی و هویت ملی ایران می‌پرازد و مخاطبان آن علاوه بر ایران، فارسی زبانان کشورهای دیگر هم مورد نظر هستند.

وی در واکنش به این سوال که چرا علی رغم آمارها و نظرسنجی ها، شبکه‌های رادیویی با کاهش مخاطب و افت برنامه‌های جذاب مواجه شده اند، اظهار کرد: ما دو گونه ارزیابی داریم که یک مورد ارزیابی‌های رسمی مرکز تحقیقات صداوسیماست که طبق آن با کاهش مخاطب مواجه نیستیم. ممکن است در فصل‌های مختلف این مخاطب کمی کاهش و یا افزایش پیدا کند اما شاخص نمودار کلی این مخاطبان تغییر چندانی ندارد.

مدیر رادیو ایران در واکنش به افت کیفی برنامه‌های رادیویی نیز عنوان کرد: از آنجایی که عوامل برنامه‌ها و خود برنامه‌ها به مرور زمان دچار تغییر می‌شوند ممکن است برنامه‌ها هم در طول زمان با نوعی تغییرات همراه باشند و در یک فصل ضعیف تر یا مورد توجه تر باشند.

وی در پایان گفت: رادیو مخاطب ثابت و پایداری دارد و پایداری مخاطب رادیو از رسانه‌های دیگر بیشتر است چون امکان دسترسی به رادیو برای قشرهایی از جامعه تغییری ندارد. برای مخاطبی که در ماشین و اتوبوس و برخی از نهادها هستند رادیو بهترین رسانه است و حتی ظرف یک سال گذشته به مخاطبی که از رادیو نما استفاده می‌کند اضافه شده است و مخاطب پی برده است که می‌تواند از تلویزیون هم برای شنیدن رادیو استفاده کند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.