دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶

روی آنتن شبکه هیسپان تی وی؛

فاشیسم آموزشی به «داخل اسرائیل» رسید

شبکه هیسپان تی وی

سینماپرس: برنامه «داخل اسرائیل» در شبکه هیسپان تی وی این هفته به موضوع گسترش فاشیسم در اسرائیل و نظام آموزشی این رژیم می پردازد.

به گزارش سینماپرس، فاشیسم در حال خزیدن به داخل نظام آموزشی اسرائیل از طریق القای آموزش های سنتی و دستور کار سیاسی از سوی رژیم آن است. آموزش در اسرائیل بر وطن، ملت، امنیت و... به عنوان ارزش های عالی تأکید می کند و می گوید وفاداری بدون قید و شرط به آن ارزش ها یک وظیفه مطلق و مقدس است و این قسمت از برنامه «داخل اسرائیل» (Dentro de Israel) به این موضوع می پردازد.

برنامه بین المللی (OECD PISA) که توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه برای ارزیابی دانش آموزان و بررسی مهارت های آنها برگزار می شود، نشان می دهد که درصد فارغ التحصیلان دبیرستان های اسرائیلی که برای  همراهی با جامعه و اقتصاد خود مشکل خواهند داشت، زیاد است و اسرائیل از این لحاظ در میان بیش از ۷۰ کشور در رتبه بالایی قرار دارد. بودجه آموزش و پرورش اسرائیل ۳۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار یعنی حدود ۷۰۰۰ میلیون دلار  بین سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۶ افزایش یافته است و از آن زمان تاکنون ادامه دارد.

در این قسمت از برنامه «داخل اسرائیل» می بینیم که فاشیسم چگونه توانسته است وارد سیستم آموزش اسرائیل شود؟ اسرائیل با سیستم فاشیستی در مدارس با چه چالش هایی روبه رو است؟ این عوامل چگونه در بروز فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی نمود می یابند؟

به نظر می رسد برای بسیاری در اسرائیل فاشیسم از آغاز زندگی و از طریق آموزش تحت حمایت رژیم آغاز می شود که ملی گرایی را در تلاش برای توجیه سیاست های اسرائیل چه داخلی و چه بیرونی علیه ملت ها آموزش می دهد.

«داخل اسرائیل» به تهیه‌کنندگی حسین الشیماری و محصول پرس تی وی، با زبانگردانی اسپانیایی، سه شنبه ساعت ۵:۳۰ و ۱۴:۳۰، چهارشنبه ساعت ۴:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود. زمان تکرار این برنامه پنجشنبه ساعت ۱۰:۳۰ و جمعه ساعت ۱۳:۳۰ است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.