دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

نادر طالب‌زاده:

راهکار رسیدن به سینمای اسلامی داشتن یک مرکز فکری است

نادر طالب زاده

سینماپرس: نادر طالب‌زاده گفت: هنوز به فیلم هایی که با محوریت اسلام به خارج از مرزها نفوذ کرده باشد دست پیدا نکرده‌ایم، فیلم‌های اجتماعی که به اسکار دست پیدا کرده باشند ساخته‌ایم، اما سینمای اسلامی که با نام و محوریت اسلام باشند نبوده‌اند البته اگر بتوان نامش را این گذاشت.

به گزارش سینماپرس، نادر طالب‌زاده، سخنران اول نشست شب ملل اسلامی گفت: هنوز به فیلم هایی که با محوریت اسلام به خارج از مرزها نفوذ کرده باشد دست پیدا نکرده‌ایم، فیلم‌های اجتماعی که به اسکار دست پیدا کرده باشند ساخته‌ایم اما سینمای اسلامی که با نام و محوریت اسلام باشند نبوده‌اند البته اگر بتوان نامش را این گذاشت.

وی ادامه داد: همان فیلم‌هایی که تولید کرده‌ایم نیز به نتیجه نرسیده‌اند و باتوجه به این موضوع که نتوانسته‌اند نفوذی در دنیا داشته باشند می‌توانیم بگوییم راه بسیاری در پیش داریم. بخشی از سرگرمی ها یا سریال سازی‌های تلویزیونی با محوریت جهان اسلام توانسته‌اند موفق باشند و روی کشورهای منطقه تأثیر گذاشته باشند و مورد توجه قرار گرفته باشد، علتش هم این است برای این موضوع اندیشکده ای نیست و همه ارگان‌ها، جشنواره‌ها، سینما و تلویزیون به صورت مستقل کار می کنند و مرکزیتی وجود ندارد. راهکار رسیدن به سینمای اسلامی داشتن یک مرکز فکری است کسانی که در این حوزه کار کرده‌اند یا آثاری داشته‌اند باید روی این موضوع فکر کنند و یک قرارگاه فکری برای این حوزه تشکیل بدهند. خلاء این موضوع تا زمانی که فکری برایش نکنیم حس می‌شود.

او گفت: خیلی کارها می‌توان کرد، اگر فقط یک منبع قرآن را در نظر بگیریم باید ببینیم چه کارهایی تا به حال انجام داده‌ایم که فقط بر معانی قرآنی متمرکز باشد، به جرئت می‌گویم تقریبا چنین چیزی وجود ندارد. اگر شبکه قرآن یک کار عملیاتی انجام بدهد متوجه خواهند شد که چقدر کم تا به حال در این حوزه فعالیت شده است.

**محسن عنایتی: فیلم آموزشی باید قصه و داستان جذاب داشته باشد

کارگردان فیلم «بنیامین» می‌گوید فیلم آموزشی باید قصه و داستان جذاب داشته باشد همچنین مفاهیم و پیام در دل فیلم جای گرفته باشند.

محسن عنایتی، کارگردان انیمیشن «بنیامین» در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد درباره این فیلم گفت: «بنیامین» داستان دو کودک در زمان فرعون را بازگو می‌کند.

او عنوان کرد: فیلم آموزشی باید قصه و داستان جذاب داشته باشد همچنین مفاهیم و پیام در دل فیلم جای گرفته باشند تا به صورت ناخودآگاه در ذهن نوجوانان شکل بگیرد.

محسن عنایتی کارگردان انیمیشن «بنیامین» درباره ساخت انیمیشن در ایران عنوان کرد: با توجه به اینکه انیمیشن پرمخاطب در کشور نداریم باید با مطالعه و پشتکار سطح انیمیشن را در کشور ارتقا دهیم.

عنایتی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه انیمیشن سازی کار سختی به شمار می‌رود باید در ابتدای کار بدانند در بخش کارگردانی می‌خواهند کار کنند یا قصه و داستان، اگر در سن کم کار را شروع می‌کنند باید با پشتکار و تحمل سختی‌ها و نقدها برای آینده ساخته و آماده شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.