دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

بعد از چهار سال:

وقتی دبیر جشنواره فیلم کوتاه به فکر حمایت از فیلمسازان عمار می افتد

سیدصادق موسوی در نشست رسانه‌ای سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: «سید صادق موسوی» دبیر جشنواره فیلم کوتاه چهارسال بعد از انتصاب تازه از خواب بیدار شده و به فکر حمایت از فیلمسازان عمار افتاده و از فیلمسازان حوزه «منافع ملی» جهت همکاری در انجمن سینمای جوان دعوت به همکاری کرد.

به گزارش سینماپرس، «سیدصادق موسوی» از ظرفیت‌های «انجمن سینمای جوانان» برای همکاری با فیلمسازان عمار گفت.

«موسوی» در ابتدا در پاسخ به چرایی حضور کمرنگ فیلمسازان جبهه فرهنگی انقلاب، مانند «مدرسه سینمایی عمار» در جشنواره فیلم کوتاه بیان کرد: متأسفانه دوستان فیلمساز «عمار» به ما مراجعه نمی‌کنند. اما ما با کمال میل حاضر هستیم تا از کارهای بچه‌های عمار و دیگر فیلمسازان کوتاهی که درباره «منافع ملی» و مؤلفه‌های آن مانند «نشاط اجتماعی» «امید به آینده» «انسجام اجتماعی» و... فیلم می‌سازند در جشنواره فیلم کوتاه کار داشته باشیم و در رقابت شرکت کنند.

امسال هم برای این حوزه ۳ جایزه در جشنواره فیلم کوتاه قرار دادیم و از این حوزه حمایت کردیم. بنابراین از این زمینه استقبال می‌کنیم و علاقه‌مند هستیم تا بیشترین بودجه خود را در همین حوزه مصرف کنیم. من معتقد هستم که با همین امکانات محدود باید برای اولویت‌های اصلی کشور فیلم بسازیم؛ مفاهیمی که نیازهای اصلی و روز مردم ایران است و امیدواریم که از این رهگذر بتوانیم بهتر کار کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: من از همین فرصت مصاحبه استفاده می‌کنم و از تمام فیلمسازان کوتاه و مستندی که در این زمینه کار می‌سازند برای همکاری دعوت می‌کنم. خصوصا در گونه درام کوتاه، ظرفیت بسیار خوبی برای ساخت فیلم در جهت «منافع ملی» وجود دارد.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان بیان کرد: ما در چهار ماه گذشته گروهی را برای بررسی و همفکری در زمینه تولید داشتیم و با افتخار می‌گویم که بیش از ۷۰ درصد بودجه خود را در این زمینه صرف کردیم.

موسوی درباره اختصاص بخشی مجزا به تولیداتی که به منافع ملی بپردازد بیان کرد: ما ۳ جشنواره منطقه‌ای و علاوه بر آن پاتوق‌های فیلم کوتاه هم داریم که در تمام آن‌ها می‌توانیم این آثار را نمایش بدهیم. نکته‌ای که باید گفت این است که باید این فیلم‌ها را به‌دست مخاطبان جدی‌اش برسانیم اما در این حوزه به طور جدی دچار محدودیت هستیم. یعنی اگر بهترین آثار را هم در این زمینه داشته باشیم ولی فقط سالی یکبار در جشنواره نمایش بدهیم، فیلم شناخته نمی‌شود و معرفی نخواهد شد. ما باید با تلویزیون و فضای مجازی وارد گفت‌وگو شویم و آثار مذکور را بدست مخاطبش برسانیم.

وی در پایان گفت: ما در حال حاضر تنها از طریق اکران‌های محدود «هنر و تجربه» و ۱۰۰ فیلم می‌توانیم اکران داشته باشیم. اما اتفاق خوبی که می‌تواند رخ دهد و پیگیر آن هستیم، رایزنی با VOD ها است. چون اکران سینمایی آثار کوتاه برای سینماداران اقتصادی و به‌صرفه نیست و صاحبان سینما استقبال نمی‌کنند؛ برای همین برخی از این آثار را که با استانداردهای تلویزیون تناسب دارد را به صداوسیما ارسال می‌کنیم. البته آثار ساخته شده در دفاتر «انجمن سینمای جوان» استان‌ها، برای صداوسیمای مراکز استان‌ها ارسال و نمایش داده می‌شود اما این روند را برای شبکه‌های سراسری نیز باید ادامه بدهیم. بنابراین در نهایت باید گفت تنها بازارهای جدی فیلم کوتاه VOD ‌و تلویزیون است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.