دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

محمدصادق باطنی مطرح کرد؛

در «باشگاه هنر و رسانه » بچه‌ها وارد میدان شده و سهم خود را می گیرند

محمدصادق باطنی

سینماپرس: مدیر مجتمع آموزشی- پژوهشی شهید آوینی، فعالیت‌های «باشگاه هنر و رسانه نوجوان» را که از دهم آبان به صورت رسمی آغاز به کار کرده است، تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدصادق باطنی مدیر مجتمع آموزشی- پژوهشی شهید آوینی وابسته به بسیج سازمان صدا و سیما درباره «باشگاه هنر و رسانه نوجوان» که به عنوان زیرمجموعه این مجتمع در حال فعالیت است و نوجوانان نقش پررنگی در آن دارند، به مهر بیان کرد: بچه‌های نسل جدید بچه‌های بسیار فعالی هستند و تولید بخشی از زندگی‌شان است، آن‌ها پر از استعداد هستند و در راستای سرگرمی‌هایشان دست به تولید می‌زنند و ما قرار است این توانمندی‌ها را در مسیر حرفه‌ای هدایت کنیم.

وی ادامه داد: باشگاه هنر و رسانه نوجوان در دوم شهریور ماه امسال تاسیس شد و تلاش ما این است که مهارت‌های مختلف شرکت‌کنندگان این مرکز را از طریق آموزش‌ها و رویدادهایی که داریم شناسایی کنیم تا بتوانیم با برنامه‌های مختلف تولیدی آن‌ها را به فضای حرفه‌ای و تخصصی نزدیک کنیم.

باطنی اضافه کرد: باشگاه هنر و رسانه نوجوان زیرمجموعه مجتمع شهید آوینی است و اعضای این باشگاه از طریق سه مجرا یعنی المپیاد سواد رسانه‌ای، جشنواره فیلم دانش‌آموزی مدرسه و جشنواره گرافیک مدرسه که به تازگی افتتاح شده است، وارد باشگاه شده اند و برگزیدگان این جشنواره ها، المپیاد و همچنین دوره‌های آموزشی ما می‌توانند مسیر حرفه‌ای خود را ادامه دهند.  

وی درباره ورود شرکت کنندگان این باشگاه به صداوسیما بیان کرد: ما مسیر نزدیک شدن این افراد به صداوسیما را تسهیل می‌کنیم چون مهمترین مرجعی که در کشور در فضای رسانه ای فعالیت می‌کند صداوسیما است. ممکن است خیلی از بچه‌ها هم در فضاهای دیگری شایستگی خود را نشان دهند و درنهایت ما کمک می‌کنیم این توانمندی‌ها نمایش داده شود همچنین برخی هم ممکن است وارد فضاهای تحصیلی و دانشگاه صداوسیما شوند.

مدیر مجتمع آموزشی- پژوهشی شهید آوینی با اشاره به اینکه باشگاه هنر و رسانه نوجوان دهم آبان فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است، اضافه کرد: تلاش ما این است که باشگاه هنر و رسانه نوجوان به گونه ای باشد که خود نوجوانان فضا را به دست بگیرند و خودشان هم در برنامه‌ها مشارکت دارند. به طور مثال جمعی از این بچه‌ها ضمیمه یکی از روزنامه‌ها را از خبر تا سردبیری طراحی کنند و یا در برنامه صبحگاهی شبکه پنج، بخشی با نام «منطقه خطر» تعریف شده است که ایده پردازی آن به بچه‌های نوجوان تعلق دارد و اجرا و حتی تولید آیتم نیز توسط خود بچه‌های ما انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون در حال نگارش فیلمنامه یک مینی سریال هستیم، برخی از بچه‌ها نیز پیشنهاداتی برای حضور در برنامه «عصر جدید» داشتند چون تعدادی از بچه‌ها در پشت صحنه فصل دوم برنامه حضور داشتند و مجری نوجوان ما یکی از شرکت کننده‌های «عصر جدید» در مراحل آغازین بوده است.

باطنی در پایان گفت: ما اینجا فضایی را فراهم می‌کنیم که بچه‌ها خودشان وارد میدان شده و سهم خود را بگیرند چون این نوجوانان بسیار توانمند هستند و باید با ایده و طراحی‌های مختلف وارد تولید و ورود به فضاهای تخصصی شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.