یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

غربالگری صنوف خانه سینما و نارضایتی عمومی سینماگران/۱۱

معصومی: خانه سینما هیچ دستاورد مثبتی برای اهالی سینما نداشته و حالا هم با این طرح جدید به ستیز با هنرمندان پیشکسوت روی آورده است

پروانه معصومی

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص بحران های عجیب در خانه سینما و تشکیل تشکلی موسوم به «کمیته تطبیق» برای غربالگری صنوف خانه سینما که نارضایتی عمومی سینماگران را در پی داشته است گفت: خانه سینما هیچ دستاورد مثبتی برای اهالی سینما نداشته و حالا هم با این طرح جدید به ستیز با هنرمندان پیشکسوت روی آورده است؛ خانه سینما اصلاً چه سرویسی به هنرمندان می دهد که حالا می خواهد آن ها را حذف کند؟ همه چیز از جمله عیدی های میلیاردی و وام مسکن و... که تنها برای بالادستی ها و مدیران خانه سینما است و بقیه سینماگران از مواهب بی نصیبند!

بازیگر فیلم های سینمایی «گل های داودی» و «خارج از محدوده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من بسیار متأسفم برای هنرمندانی که در ذیل خانه سینما حضور دارند و چنین افرادی را در صدر گذاشته اند تا خودشان در سینما لذت ببرند و از همه بهره هایی که می رسد به صورت شخصی استفاده کنند.

وی ادامه داد: خانه سینما هیچ وقت به فکر پیشکسوتان و هنرمندان نبوده و همیشه همه چیز در آن به برخی افراد خاص متعلق به طبقه بالادستی خانه سینما رسیده است! مثلاً همین عیدی میلیاردی وزارت ارشاد تکلیفش چه شد؟ به چه کسانی رسید؟ چرا آقایان مشخص نکردند که این عیدی دقیقاً به دست چه کسانی رسیده است؟ چرا اسامی دریافت کنندگان عیدی میلیاردی روشن نشد؟ شاید به دلیل اینکه آقایان مدل ماشین های خودشان را عوض کرده اند!

معصومی یادآور شد: مگر این خانه سینما همان خانه سینمایی نبود که روزگاری قرار بود به هنرمندان بدون مسکن کمک کرده و آن ها را خانه دار کند؟ چه شد جز اینکه تنها به تعدادی افراد خاص و نزدیک خودشان که مسکن هم داشتند خانه دادند و دست اکثریت اهالی سینما که بدون مسکن بودند خالی ماند؟

بازیگر فیلم های سینمایی «ناخدا خورشید» و «ناصرالدین شاه آکتور سینما» با بیان اینکه وظایف صنفی در این نهاد فراموش شده خاطرنشان کرد: خانه سینما جایی شده برای اینکه طبقه بالادستی اش مرتب ساز خودشان را بزنند، سیاسی کاری کنند و به منافع مادی و معنوی شخصی شان برسند! من دلم برای هنرمندانی می سوزد که دلشان را به این خانه خوش کرده اند، خانه ای که باید از آن ها حمایت های ویژه داشته باشد برای آن ها بیمه های بیکاری، درمانی، تأمین اجتماعی و... رایگان در نظر بگیرد و به آن ها سرویس های رفاهی بدهد اما کلاً کار خود را فراموش کرده است.

این سینماگر تأکید کرد: خوشحالم که مدت ها است به خانه سینما هیچ کاری نداشته و نخواهم داشت و حتی حاضر نیستم به خانه سینما بروم چرا که این خانه اسماً متعلق به اهالی سینما است اما رسماً هیچ تعلقی به اهالی سینما ندارد و هیچ کاری برای آن ها انجام نمی دهد. امیدوارم مسئولان ارشد وزارت ارشاد تدبیر ویژه ای در خصوص این خانه داشته باشند و اجازه ندهند که قشر بالادستی خانه سینما بیش از پیش در حق اهالی سینما به خصوص پیشکسوتان این حوزه اجحاف کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.