سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

تهیه کننده «سمفونی نهم»؛

تعداد سالن‌های سینما نسبت به جمعیت کشور شوخی است

زینب تقوایی

سینماپرس: زینب تقوایی درباره بازخوردهای مثبت مردم به فیلم «سمفونی نهم» صحبت کرد.

به گزارش سینماپرس، زینب تقوایی تهیه کننده «سمفونی نهم» درباره چگونگی اکران این فیلم تاکنون و اتفاقات اطراف آن به خبرنگاران جوان، گفت:معمولا تهیه کنندگان هرچه سالن بیشتر داشته باشند راضی‌تر هستند. فیلم ما همزمان با دو فیلم کمدی اکران شد که قطعا تاثیر زیادی روی جذب مخاطب داشت، چون فضای امروز سینمای ما متاثر از سینمای کمدی است و از سویی چند ماهی بود که سینماها رونقی نداشت؛ از آنجایی که برای چهار فیلمی که با هم آمدند فضاسازی صورت گرفت توجه مردم به سمت سینما زیاد شد، اما معمولا اولویت قشر سینمایی، دیدن فیلم‌های کمدی است که این را به خاطر دلایل اجتماعی و ... و نیاز به فضای مفرح مردم، نمی‌توانیم انکار کنیم از این رو سینمادار هم در این فضا بیشتر به سمت اکران فیلم‌های کمدی می‌رود.

او افزود: می‌دانم دست اندرکاران اعم از سینمادار و پخش کننده برای اکران این فیلم تلاش زیادی کردند، چون دوستش داشتند و در حال حاضر   هم رضایت های مردمی و بازخوردها مثبت است؛ چندین مرتبه هم که خودم در سالن‌های سینما کنار مردم کار را دیدم به وجد آمدم.

تقوایی با بیان اینکه اکران این فیلم ها یک نکته خوب و یک نکته بد دارد، گفت:نکته خوب این است که مخاطبان آن به لحاظ کاراکتری و جایگاه اجتماعی معمولا متفاوت تر و قشر تحصیلکرده هستند چون فضای فیلم این را می طلبد البته باید به فکر جذب مخاطب عام و حداکثری هم باشیم که به نظرم کم کم و به مرور زمان این اتفاق رخ دهد.

این تهیه کننده ادامه داد: به نظرم رسالت فیلمسازی این است که ضمن ایجاد فضایی جذاب، باید ذهن مخاطب را هم درگیرکند تا به چالش بیفتد، البته این حرف من تولید نکردن فیلم‌های کمدی نیست چه بسا در آینده خودم این کار را انجام دهم، بلکه می‌گویم مخاطب ما به همه نوع فیلم نیاز دارد و باید بتوانیم ذائقه آن‌ها را برای دیدن هرنوع اثری آماده کنیم.

تقوایی اضافه کرد: از معایب اکران این فیلم ها این است که به دلیل کمبود سینما و محدود بودن سالن‌ها، فرصت نشان دادن و معرفی کردن خودشان را به جامعه هدفی که خبر ندارند چنین فیلمی در حال اکران است، پیدا نمی‌کنند یعنی این نوع فیلم‌ها نیاز دارد در یک فضای تبلیغاتی  پس از گذشت حدود یک ماه خودش را معرفی و جذب مخاطب داشته باشد، ولی تا ما این فضا را در جامعه پیدا کنیم زمان اکران سر می‌آید. مطمئنم زمانی که این فیلم به شبکه نمایش خانگی آمد و دیده شد بسیاری آن موقع متوجه شوند که چنین فیلمی در اکران بوده است.

این تهیه کننده گفت: مسئله بعدی اینکه بخش‌های خصوصی توان تبلیغات فراوان برای بیلبوردهای شهری، تیزر و فضای مجازی و ... را ندارند و توانمان به اندازه برخی آثار که هزینه‌های زیادی می‌کنند، نیست، ما بیشتر هزینه را در بخش کیفیت فیلم می‌کنیم و در بخش تبلیغات که بسیار مهم است به مشکل بر می‌خوریم.

تقوایی گفت: ۱۵۰ سالن سینما داریم که این تعداد برای ۸۵ میلیون نفر جمعیت ما شوخی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.