سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

در دوره سی و ششم جشنواره؛

در سومین روز جشنواره فیلم کوتاه چه گذشت؟

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: سومین روز از «سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» با اکران 90 فیلم در بخش‌های مختلف جشنواره در میان استقبال چشمگیر تماشاگران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، علاقه‌مندان در روز دوشنبه اکران دوم فیلم‌های روزهای قبل را در ۶ سانس و در چهار سالن پردیس سینماگالری ملت شاهد بودند. در این دوره با اینکه بلیت‌ها از قبل فروخته شده و شماره صندلی‌های مخاطبان مشخص است، باز هم تماشاگران برای شروع پشت در سالن‌ها ایستاده بودند و درباره آثار امسال گفت‌وگو می‌کردند. از سوی دیگرعلی‌رغم اینکه این فیلم‌ها در روز نخست به نمایش درآمده بودند، صف‌های طولانی برای تماشای مجدد آن‌ها در سالن‌های پردیس ملت ایجاد شده بود. در روز سوم جشنواره ۱۰ فیلم داستانی در بخش ملی، ۱۵ فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل و ۳ فیلم مستند ملی، فیلم‌هایی بودند که فرصت اکران مجدد پیدا کردند.

از این میان ۸ فیلم که در بخش جنبی و تحت عنوان «مرور برگزیدگان دوره‌های گذشته جشنواره فیلم کوتاه تهران» در جدول اکران گنجانده شده بود نیز یک سانس از نمایش سالن یک را به خود اختصاص داد. همچنین ۱۲ فیلم داستانی در بخش ملی که در دو سانس و سالن مجزا پخش شد، استقبال مخاطبان جشنواره را با خود به همراه داشت و بحث‌های داغی پیرامون این فیلم‌ها در راهروها و فضای جشنواره در جریان بود.

بخش بین‌الملل جشنواره هم با اکران ۵ فیلم در حوزه داستانی ادامه پیدا کرد. همچنین بخش جنبی «کتاب و سینما» هم سانس اول سالن دو را به خود اختصاص داد که شامل اکران ۶ فیلم می شد. البته بخش تجربی و پویانمایی جشنواره هم امروز در جدول اکران‌ها جای داشتند. ۱۵ پویانمایی و ۹ فیلم تجربی در معرض دید تماشاگران امروز جشنواره قرار گرفت.

بخش ملی مستند هم در روز سوم، ۷ فیلم داشت که نخستین نمایش آن‌ها در برنامه‌های نمایش بود. از نکات ویژه جشنواره امسال برگزاری نشست‌های تخصصی در یک قالب متفاوت است. این اتفاق به واسطه حضور برخی از هنرمندان از رشته‌های دیگر هنری، به عنوان مدرس رقم خورد.

«تجربه‌گرایی در تصویرسازی»، «تجربه‌گرایی در تأتر»، «بررسی فیلم‌های تجربی» و «فیلم‌های تجربه‌گرا» عناوین نشست‌های روز بود که به دبیری علمی «شهرام مکری» و تحت عنوان «اکسپریمنتال» برگزار شد. فرهاد فزونی؛ گرافیست در نشست اول، علی اصغر دشتی؛ کارگردان تأتر در نشست دوم و تی‌یام یابنده، مجید برزگر و شهرام مکری در این نشست‌ها حضور داشتند.

روز دوشنبه بخش بین‌الملل جشنواره هم فعال بود. علاوه بر نشست «اوگور شاهین» در سالن شماره ۳ پیرامون موضوع «پخش بین‌المللی فیلم کوتاه» صحبت کرد. از نکات قابل توجه این‌که مخاطبان با مهمانان خارجی جشنواره، در فضایی صمیمی و چهره به چهره سخن گفتند.

در روز سوم علاوه بر مخاطبین داخلی از نقاط مختلف کشور، برخی از مخاطبین خارجی هم حضور داشتند که می‌توان از آن به عنوان یک اتفاق متفاوت در جشنواره یاد کرد.

۱۲ فیلم داستانی و ۷ فیلم مستند روز سوم جشنواره، تا پاسی از شب و در میان انبوه مخاطبان مورد نقد و بررسی قرار گرفت و جلسه نقد و بررسی آثار، آخرین برنامه روز سوم جشنواره بود.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۴ آبان‌ماه در پردیس سینماگالری ملت در حال برگزاری است.    

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.